Poinformowali o tym w sobotę Wiceminister Środowiska, Stanisław Gawłowski oraz Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego, Olgierd Geblewicz.
- Jesteśmy bezpośrednio po rozmowach z wicepremier Elżbietą Bieńkowską oraz wiceministrem Zbigniewem Rynasiewiczem. Potwierdzają oni kontynuację budowy drogi S3 na Dolnym Śląsku od Legnicy w kierunku Czech. To dobra wiadomość przed świętami – podkreślał wiceminister Stanisław Gawłowski.
- Pani Premier Elżbieta Bieńkowska zawsze wspierała powstanie Strategii dla Polski Zachodniej. Zgodnie z jej deklaracjami, kluczowe inwestycje infrastrukturalne dla realizacji tej strategii będą priorytetami rządu na lata 2014-2020. Budowa drogi S3 na jednym z kluczowych rdzeni potwierdza wcześniejsze deklaracje. Dzięki tej inwestycji zwiększy się potencjał Portu Szczecin-Świnoujście oraz dostępność turystyczna Pomorza Zachodniego – powiedział marszałek Olgierd Geblewicz.
Na początku roku zostanie podpisany nowy załącznik do „Programu Budowy Dróg Krajowych”. Znajdzie się w nim odcinek, który połączy Legnicę z Bolkowem. Koszt budowy szacowany jest na 1,1 mld zł. Pieniądze będą pochodzić z rządowego programu Infrastruktura i Środowisko.
Dalsza część drogi - po wcześniejszych ustaleniach ze stroną czeską - będzie finansowana ze środków unijnych.
- Pani Premier Elżbieta Bieńkowska zawsze wspierała powstanie Strategii dla Polski Zachodniej. Zgodnie z jej deklaracjami, kluczowe inwestycje infrastrukturalne dla realizacji tej strategii będą priorytetami rządu na lata 2014-2020. Budowa drogi S3 na jednym z kluczowych rdzeni potwierdza wcześniejsze deklaracje. Dzięki tej inwestycji zwiększy się potencjał Portu Szczecin-Świnoujście oraz dostępność turystyczna Pomorza Zachodniego – powiedział marszałek Olgierd Geblewicz.
Na początku roku zostanie podpisany nowy załącznik do „Programu Budowy Dróg Krajowych”. Znajdzie się w nim odcinek, który połączy Legnicę z Bolkowem. Koszt budowy szacowany jest na 1,1 mld zł. Pieniądze będą pochodzić z rządowego programu Infrastruktura i Środowisko.
Dalsza część drogi - po wcześniejszych ustaleniach ze stroną czeską - będzie finansowana ze środków unijnych.
Dodaj komentarz 2 komentarze
Brawo, Panowie! Brawo. Przypominam jednak delikatnie, że Transeuropejski Korytarz Komunikacyjny Północ-Południe, to - poza drogami kołowymi - TAKŻE: • szlaki kolejowe; • żegluga śródlądowa, tj. drogi wodne. Te oba obszary LEŻĄ MARTWYM BYKIEM!
a teraz to gawłowski jest też od autostrad czy zaczyna walczyć o wyborców ?marnie go widze !