Nowy architekt miasta chciałby, aby Szczecin był metropolią czerpiącą z doświadczeń Berlina. - Podoba mi się, co tam widzę - mówił Jarosław Bondar w "Rozmowach pod krawatem".
Zdaniem nowego miejskiego architekta, problemem Szczecina jest nieuporządkowana przestrzeń publiczna - taka, jaką mogliby wykorzystać mieszkańcy.
- Tak, jak w Berlinie - tłumaczył Bondar. - Berlin jest metropolią i stolicą, ale nie stroni od targów i flohmarktów, które moim zdaniem budują więzi społeczne i klimat tego miasta.
Jarosław Bondar zgodził się też z lokalizacją parkingowca na pl. Zawiszy Czarnego w Szczecinie.
- Z uwagi na fakt rozbudowy dworca i przeniesienia aktywności dworca na górny taras od strony miasta, wydaje się, że lokalizacja parkingu w tym obszarze jest najbardziej prawdopodobna i zasadna - stwierdził Bondar.
Miejski architekt podkreślał, że to jedna z możliwych lokalizacji, a przy podejmowaniu ostatecznej decyzji trzeba będzie pamiętać o tym, co w Szczecinie zaplanowano bądź już się buduje - na przykład trasę szybkiego tramwaju, obwodnicę czy "system roweru miejskiego". Zdaniem Bondara, parkingowiec musi powstać tam, gdzie najlepiej można wykorzystać powiązania między różnymi sieciami komunikacyjnymi w mieście.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.
- Tak, jak w Berlinie - tłumaczył Bondar. - Berlin jest metropolią i stolicą, ale nie stroni od targów i flohmarktów, które moim zdaniem budują więzi społeczne i klimat tego miasta.
Jarosław Bondar zgodził się też z lokalizacją parkingowca na pl. Zawiszy Czarnego w Szczecinie.
- Z uwagi na fakt rozbudowy dworca i przeniesienia aktywności dworca na górny taras od strony miasta, wydaje się, że lokalizacja parkingu w tym obszarze jest najbardziej prawdopodobna i zasadna - stwierdził Bondar.
Miejski architekt podkreślał, że to jedna z możliwych lokalizacji, a przy podejmowaniu ostatecznej decyzji trzeba będzie pamiętać o tym, co w Szczecinie zaplanowano bądź już się buduje - na przykład trasę szybkiego tramwaju, obwodnicę czy "system roweru miejskiego". Zdaniem Bondara, parkingowiec musi powstać tam, gdzie najlepiej można wykorzystać powiązania między różnymi sieciami komunikacyjnymi w mieście.
Posłuchaj "Rozmów pod krawatem" i zobacz wideo.