Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

Nie ma ryzyka, że terminal gazu skroplonego w Świnoujściu zostanie zmarginalizowany przez niemiecki gazoport, który planowany jest w Wilhelmshaven - zapewnia Maciej Mazur z Polskiego LNG. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Nie ma ryzyka, że terminal gazu skroplonego w Świnoujściu zostanie zmarginalizowany przez niemiecki gazoport, który planowany jest w Wilhelmshaven - zapewnia Maciej Mazur z Polskiego LNG. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Nie ma ryzyka, że terminal gazu skroplonego w Świnoujściu zostanie zmarginalizowany przez niemiecki gazoport, który planowany jest w Wilhelmshaven - zapewnia Maciej Mazur z Polskiego LNG.
- Jeżeli w Niemczech powstanie podobny terminal, jego konkurencja będzie znikoma, bo nasz zachodni sąsiad zużywa dużo więcej gazu niż Polska. Najprawdopodobniej priorytetem będzie więc zaspokojenie potrzeb niemieckiego rynku - mówi Mazur. - Niemcy w ciągu roku zużywają ponad 70 mld metrów sześciennych. Polska zużywa ponad 14 mld metrów sześciennych. To są absolutnie nieporównywalne wielkości. Zakładając, że ten gaz byłby tylko i wyłącznie wtłaczany do sieci i wykorzystywany przez odbiorcę niemieckiego, to wtedy należy uznać, że konkurencja byłaby znikoma.

W ten sposób spółka Polskie LNG skomentowała wypowiedź europosła SLD. Bogusław Liberadzki w "Rozmowach pod krawatem" mówił, że niemiecki terminal może być poważną konkurencją dla polskiego. - Żebyśmy nie znaleźli się w sytuacji, że nasz terminal będzie mało używany - ostrzegał Liberadzki.

Jak donosi niemiecka prasa, Berlin rozważa powrót do zaniechanej kilka lat temu budowy terminalu w Wilhelmshaven nad Morzem Północnym.

Według ostatnich zapewnień spółki Polskie LNG, terminal w Świnoujściu będzie gotowy do końca roku. Koszt budowy to trzy miliardy złotych.
Nie ma ryzyka, że terminal gazu skroplonego w Świnoujściu zostanie zmarginalizowany przez niemiecki gazoport, który planowany jest w Wilhelmshaven - zapewnia Maciej Mazur z Polskiego LNG.
Bogusław Liberadzki w "Rozmowach pod krawatem" mówił, że niemiecki terminal może być poważną konkurencją dla polskiego.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
Autopromocja
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty