Nierealne terminy, monopolistyczne praktyki i uciążliwe warunki przebudowy dworca kolejowego w Szczecinie - m.in. na to skarży się Polski Związek Pracodawców Budownictwa. Związek złożył oficjalną skargę na PKP w tej sprawie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Biorąc pod uwagę to, jak skomplikowana jest to inwestycja, nie ma możliwości, aby dotrzymać tak restrykcyjnych terminów - mówi Rafał Bałdys, wiceprezes Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa. - W przetargu zostaną złożone ryzykowne oferty, czyli takie, które albo nie zagwarantują zamawiającemu wykonania zamówienia albo nie zagwarantują wykonania kontraktu w przewidywanym terminie bądź niewykonanie zamówienia w zakładanych kosztach.
Zgodnie z ostatnimi ustaleniami, modernizacja szczecińskiego dworca zostanie podzielona na dwa etapy. W pierwszym, który potrwa do końca 2015 roku, przebudowany zostanie sam budynek dworca, nastąpi wymiana i odnowienie zabytkowych wiat, części peronów oraz powstanie też nowa kładka.
Natomiast w drugim etapie wykonawca ma zająć się remontem starej kładki oraz pozostałych peronów. Stanie się to najwcześniej w 2016 roku.