Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
We wtorek do północy można głosować na projekty zgłoszone do Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego na 2015 rok. Do tej pory na ponad 400 tysięcy mieszkańców głos oddał co dziesiąty szczecinianin.
Skąd niska frekwencja? Czy przyczyną jest brak odpowiedniej informacji? O tym dyskutowali goście audycji "Radio Szczecin na Wieczór".

- Dobre projekty same się bronią. Wystarczyłoby zwiększyć kwotę budżetu i niech ludzie sobie decydują, a nie wydawać pieniądze na plakaty i reklamę, bo to zamienianie z pustego w próżne - mówił ekonomista Uniwersytetu Szczecińskiego, doktor Waldemar Aspadarec.

Miasto tymczasem wydrukowało 200 plakatów, pięć tysięcy ulotek i 15 tysięcy kart do głosowania. Jednak informacja najwyraźniej nie dotarła do wszystkich. Część osób nie wie o istnieniu projektu.

- Coś mi się obiło o uszy - powiedział jeden z mieszkańców. - Nic o tym nie wiem. Pierwsze słyszę. Słyszałam o budżecie i już nawet zagłosowałam - przyznali kolejni.

Artur Gnat, prezes firmy "Dom marki Max von Jastrow" twierdzi jednak, że promocja to nie wszystko. Według niego, ważna jest też postawa samych mieszkańców.

Na projekty SBO głosować można w internecie na stronie www.konsultuj.szczecin.pl, a także w urzędzie miasta oraz w siedzibach rad osiedli. Jest z czego wybierać, bo na listach znajdują się 143 propozycje.

W tym roku każdy może oddać dwa głosy. Jeden na tzw. projekt ogólnomiejski i jeden z wybranej dzielnicy Szczecina. Do rozdysponowania jest pięć mln zł.

W ubiegłym roku szczecinianie zdecydowali o uruchomieniu roweru miejskiego oraz o rewitalizacji Stawu Brodowskiego.
- Dobre projekty same się bronią. Wystarczyłoby zwiększyć kwotę budżetu i niech ludzie sobie decydują, a nie wydawać pieniądze na plakaty i reklamę, bo to zamienianie z pustego w próżne - mówił ekonomista Uniwersytetu Szczecińskiego, doktor Waldemar Aspad
Część osób nie wie o istnieniu projektu.
Artur Gnat, prezes firmy "Dom marki Max von Jastrow" twierdzi jednak, że sama promocja to nie wszystko.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty