Generalny wykonawca zgłosił zakończenie zasadniczych robót na budowie pierwszego etapu inwestycji - torowisko i przystanki są już gotowe. Rozpoczęły się przygotowania do odbioru wykonanych prac.
Z placu budowy ekipy budowlane jeszcze nie znikają. Trwają pierwsze testy i usuwanie usterek. Stopniowo będzie przywracana stała organizacja ruchu.
Umowę na budowę pierwszej linii tramwajowej, która połączy lewo i prawobrzeże Szczecina podpisano dokładnie dwa lata temu. Konsorcjum firm Strabag i Szybki Tramwaj wybudowało w tym czasie osiem kilometrów torów tramwajowych, nowe przystanki, estakady, kładki oraz drogi i inne niezbędne elementy.
Szybkim tramwajem pojedziemy jednak dopiero po zakończeniu wymiany torowisk na ulicy Gdańskiej czyli prawdopodobnie na początku wakacji.
Koszt inwestycji wynosi prawie 189 mln złotych, z czego ponad 86 mln pochodzi z unijnego dofinansowania.
Umowę na budowę pierwszej linii tramwajowej, która połączy lewo i prawobrzeże Szczecina podpisano dokładnie dwa lata temu. Konsorcjum firm Strabag i Szybki Tramwaj wybudowało w tym czasie osiem kilometrów torów tramwajowych, nowe przystanki, estakady, kładki oraz drogi i inne niezbędne elementy.
Szybkim tramwajem pojedziemy jednak dopiero po zakończeniu wymiany torowisk na ulicy Gdańskiej czyli prawdopodobnie na początku wakacji.
Koszt inwestycji wynosi prawie 189 mln złotych, z czego ponad 86 mln pochodzi z unijnego dofinansowania.