Inżynierowie ze Szczecina wyposażali w automatykę najdroższy statek wybudowany w historii polskiego przemysłu okrętowego.
Kablowiec Siem Aimery powstał w Remontowej Shipbulding w Gdańsku. Za to szczecińska firma Kongsberg Maritime Poland zamontowała na statku automatykę, systemy nawigacji, sterowania pędnikami i dynamicznego pozycjonowania statku.
- Projekt był wykonany przez nasze biuro projektowe w Szczecinie od początku do końca. Od momentu, gdy otrzymaliśmy dokumentację ze stoczni ze wskazówkami jak ten system ma wyglądać, poprzez uruchomienie systemu, próby morskie. Wszystko pod okiem naszych inżynierów z Polski - mówi Radosław Sochanowski, dyrektor Kongsberg Maritime Poland.
Kongsberg w Szczecinie zatrudnia głównie inżynierów. Firma cały czas się powiększa.
- Aktualnie Kongsberg w Szczecinie zatrudnia 160 osób, a zaczynaliśmy w 2004 roku od 5. Myślę, że jesteśmy już średniej wielkości firmą - dodaje Sochanowski.
Kablowiec z Remontowej Shipbuilding kosztował 100 milionów euro. Jednostka ma służyć do układania kabli na farmach wiatrowych. Kongsberg Maritime Poland to część norweskiej spółki Kongsberg, która oprócz urządzeń na statki produkuje też broń.
- Projekt był wykonany przez nasze biuro projektowe w Szczecinie od początku do końca. Od momentu, gdy otrzymaliśmy dokumentację ze stoczni ze wskazówkami jak ten system ma wyglądać, poprzez uruchomienie systemu, próby morskie. Wszystko pod okiem naszych inżynierów z Polski - mówi Radosław Sochanowski, dyrektor Kongsberg Maritime Poland.
Kongsberg w Szczecinie zatrudnia głównie inżynierów. Firma cały czas się powiększa.
- Aktualnie Kongsberg w Szczecinie zatrudnia 160 osób, a zaczynaliśmy w 2004 roku od 5. Myślę, że jesteśmy już średniej wielkości firmą - dodaje Sochanowski.
Kablowiec z Remontowej Shipbuilding kosztował 100 milionów euro. Jednostka ma służyć do układania kabli na farmach wiatrowych. Kongsberg Maritime Poland to część norweskiej spółki Kongsberg, która oprócz urządzeń na statki produkuje też broń.
Projekt był wykonany przez nasze biuro projektowe w Szczecinie od początku do końca - mówi Radosław Sochanowski, dyrektor Kongsberg Maritime Poland.
Dodaj komentarz 2 komentarze
ehh... znów lapsus w tematyce stoczniowo-okrętowej. Najdroższym zbudowanym statkiem w polskiej stoczni był Innovation (Stocznia Crist S.A. w Gdyni) do stawiania wiatraków morskich. Wg. tego co można przeczytać na portalach branżowych Innovation wart był 220 mln euro
To nie lapsus..to kolejny przykład kompletnego braku profesjonalizmu radia szczecin...