Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Statek Siem Aimery. Fot. Remontowa Shipbuilding
Statek Siem Aimery. Fot. Remontowa Shipbuilding
Inżynierowie ze Szczecina wyposażali w automatykę najdroższy statek wybudowany w historii polskiego przemysłu okrętowego.
Kablowiec Siem Aimery powstał w Remontowej Shipbulding w Gdańsku. Za to szczecińska firma Kongsberg Maritime Poland zamontowała na statku automatykę, systemy nawigacji, sterowania pędnikami i dynamicznego pozycjonowania statku.

- Projekt był wykonany przez nasze biuro projektowe w Szczecinie od początku do końca. Od momentu, gdy otrzymaliśmy dokumentację ze stoczni ze wskazówkami jak ten system ma wyglądać, poprzez uruchomienie systemu, próby morskie. Wszystko pod okiem naszych inżynierów z Polski - mówi Radosław Sochanowski, dyrektor Kongsberg Maritime Poland.

Kongsberg w Szczecinie zatrudnia głównie inżynierów. Firma cały czas się powiększa.

- Aktualnie Kongsberg w Szczecinie zatrudnia 160 osób, a zaczynaliśmy w 2004 roku od 5. Myślę, że jesteśmy już średniej wielkości firmą - dodaje Sochanowski.

Kablowiec z Remontowej Shipbuilding kosztował 100 milionów euro. Jednostka ma służyć do układania kabli na farmach wiatrowych. Kongsberg Maritime Poland to część norweskiej spółki Kongsberg, która oprócz urządzeń na statki produkuje też broń.
Projekt był wykonany przez nasze biuro projektowe w Szczecinie od początku do końca - mówi Radosław Sochanowski, dyrektor Kongsberg Maritime Poland.
Zatrudnienie w szczecińskim oddziale Kongsberg cały czas rośnie.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty