Będą plakaty, ulotki, spotkania i film instruktażowy - szczeciński magistrat rozpoczyna kampanię promocyjną miejskiego budżetu obywatelskiego. W poniedziałek radni Platformy Obywatelskiej zarzucili prezydentowi Szczecina, że ten w żaden sposób nie promuje SBO.
W środę na zarzuty PO odpowiadał dyrektor biura do spraw organizacji pozarządowych Urzędu Miasta. Paweł Szczyrski poinformował, że kampania promocyjna nowego budżetu obywatelskiego rusza już w czwartek, a wydatki na promocję tej akcji z roku na rok są wyższe.
- Patrząc na całe wydatki w poprzednich latach to mamy kwotę 13 tys. złotych, od której zaczynaliśmy w pierwszej edycji, skończywszy na zaplanowanych w tym roku wydatkach na poziomie około 40 tys. zł, które zamierzamy przeznaczyć na promocję budżetu obywatelskiego - tłumaczył Szczyrski.
Przyjmowanie wniosków do przyszłorocznego budżetu obywatelskiego trwa do 25 września. Do wydania jest siedem milionów złotych, a o tym, jakie inwestycje zostaną zrealizowane zdecydują w głosowaniu sami szczecinianie.