Znów nie działa ruchome przęsło wiekowej przeprawy. Na czas jego naprawy, która potrwa kilka dni, most nie będzie się więc mógł otwierać.
Co ciekawe, mechanizm podnoszonego przęsła w zeszłym roku przeszedł gruntowny remont. Modernizacja objęła także m.in. montaż elektronicznych systemów, dzięki którym dyżurny ruchu może zdalnie sterować jego otwieraniem bądź zamykaniem. PKP zabezpieczyło także stalową konstrukcję przed korozją.
Jednak pomimo przeprowadzenia tej wartej cztery miliony złotych inwestycji, most ciągle sprawia problemy i raz na kilka-kilkanaście tygodni dochodzi do jego awarii.
Na całkowity remont i podwyższenie całej przeprawy PKP PLK pieniędzy nie ma. Od lat apelują o to m.in. barkarze i firmy, które na co dzień korzystają z tego szlaku wodnego.
Most zwodzony w Podjuchach to jedna z najstarszych tego typu konstrukcji na świecie. Został zbudowany w 1877 roku.