To świetna inicjatywa, która musiała doczekać się kontynuacji - tak goście programu "Radio Szczecin na Wieczór" komentowali rozpoczęcie drugiej edycji kampanii "Szczecin rekrutuje".
Szczeciński rynek pracy w Zachodniopomorskiem oraz w województwach Polski wschodniej (warmińsko-mazurskim, podlaskim, świętokrzyskim, podkarpackim i lubelskim) chce promować miejska spółka Agencja Rozwoju Metropolii Szczecińskiej.
Jak tłumaczył na naszej antenie Dawid Hamera, prezes zarządu stowarzyszenia Szczecin 2.0, wiele osób wyjeżdża ze stolicy Pomorza Zachodniego na przykład na studia, dlatego warto promować oferty pracodawców, aby tych ludzi zachęcić do powrotu.
- Chodzi o to, żeby przekonać osoby, które wyjeżdżają, które szukają lepszych możliwości rozwoju, do powrotu do naszego miasta. Uważam, że Szczecin jak najbardziej ma ten potencjał i ma możliwości, by tych ludzi przekonać - oceniał Hamera.
- Chcemy zaistnieć również na wschodzie Polski. Szczecin może okazać się dobrym rozwiązaniem dla budowania swojej kariery - komentował Marek Kubik, prezes Agencji Rozwoju Metropolii Szczecińskiej. - We wschodnich rejonach kraju stosunkowo, w porównaniu do Szczecina, bezrobocie jest wyższe, wynagrodzenia są niższe, a tendencja do migracji z tamtych regionów w inne części Polski jest stosunkowo duża. Dlaczego więc nie wykorzystać tego dla naszego miasta?
Jak twierdzi szczeciński urząd miasta, ubiegłoroczna edycja kampanii okazała się sukcesem, ponieważ firmy biorące w niej udział odczuły wzrost zainteresowania ich ofertami pracy.
Jak tłumaczył na naszej antenie Dawid Hamera, prezes zarządu stowarzyszenia Szczecin 2.0, wiele osób wyjeżdża ze stolicy Pomorza Zachodniego na przykład na studia, dlatego warto promować oferty pracodawców, aby tych ludzi zachęcić do powrotu.
- Chodzi o to, żeby przekonać osoby, które wyjeżdżają, które szukają lepszych możliwości rozwoju, do powrotu do naszego miasta. Uważam, że Szczecin jak najbardziej ma ten potencjał i ma możliwości, by tych ludzi przekonać - oceniał Hamera.
- Chcemy zaistnieć również na wschodzie Polski. Szczecin może okazać się dobrym rozwiązaniem dla budowania swojej kariery - komentował Marek Kubik, prezes Agencji Rozwoju Metropolii Szczecińskiej. - We wschodnich rejonach kraju stosunkowo, w porównaniu do Szczecina, bezrobocie jest wyższe, wynagrodzenia są niższe, a tendencja do migracji z tamtych regionów w inne części Polski jest stosunkowo duża. Dlaczego więc nie wykorzystać tego dla naszego miasta?
Jak twierdzi szczeciński urząd miasta, ubiegłoroczna edycja kampanii okazała się sukcesem, ponieważ firmy biorące w niej udział odczuły wzrost zainteresowania ich ofertami pracy.