Konsorcjum firm Astaldi - Ghella wycofało się z podpisania umowy na budowę tunelu w Świnoujściu. Miasto i działający jako inwestor zastępczy szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podejmują kroki, aby podpisać umowę z kolejną firmą, która złożyła w przetargu swoją ofertę.
W tej chwili nie ma zagrożenia, jeśli chodzi o realizację tej bardzo potrzebnej inwestycji.
- Nasza komisja przetargowa, jako inwestor zastępczy: będziemy rekomendować prezydentowi Świnoujścia podpisanie umowy z kolejną firmą. Jest to Porr SA, takie działania od dzisiaj podejmujemy, żeby umowę zawrzeć - powiedział dyrektor oddziału Łukasz Lendner.
Jak mówi prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz, podpisanie umowy powinno nastąpić jak najszybciej.
- Oferta firmy Porr SA mieści się w środkach finansowych, którymi dysponujemy na realizację tej inwestycji. Nie ma żadnych przeszkód. Oficjalne stanowisko miasta, wyrażenie naszej woli przedstawi Generalna Dyrekcja. To powinno stać się jak najszybciej, najlepiej dzisiaj - zaznaczył prezydent Żmurkiewicz.
Reporter Radia Szczecin poprosił o komentarz rzecznika Porr SA, Mateusza Gdowskiego.
- Czekamy na oficjalne dokumenty od zamawiającego. Na razie sprawa dla nas nie istnieje - podkreślił Mateusz Gdowski.
Według planów tunel powinien być gotowy w 2021 roku, a jego budowa będzie kosztowała - według założeń - ponad 900 mln złotych.
- Nasza komisja przetargowa, jako inwestor zastępczy: będziemy rekomendować prezydentowi Świnoujścia podpisanie umowy z kolejną firmą. Jest to Porr SA, takie działania od dzisiaj podejmujemy, żeby umowę zawrzeć - powiedział dyrektor oddziału Łukasz Lendner.
Jak mówi prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz, podpisanie umowy powinno nastąpić jak najszybciej.
- Oferta firmy Porr SA mieści się w środkach finansowych, którymi dysponujemy na realizację tej inwestycji. Nie ma żadnych przeszkód. Oficjalne stanowisko miasta, wyrażenie naszej woli przedstawi Generalna Dyrekcja. To powinno stać się jak najszybciej, najlepiej dzisiaj - zaznaczył prezydent Żmurkiewicz.
Reporter Radia Szczecin poprosił o komentarz rzecznika Porr SA, Mateusza Gdowskiego.
- Czekamy na oficjalne dokumenty od zamawiającego. Na razie sprawa dla nas nie istnieje - podkreślił Mateusz Gdowski.
Według planów tunel powinien być gotowy w 2021 roku, a jego budowa będzie kosztowała - według założeń - ponad 900 mln złotych.