Firma GlobalLogic stworzyła laboratorium na wydziale informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego. GlobalLogic to światowy potentat na rynku automotive, tworzy m.in. oprogramowania dla komputerów pokładowych w samochodach. I właśnie tego będą uczyć się studenci ZUT.
Stanowisko w laboratorium przypomina wnętrze samochodu. Do komputera podłączona jest kierownica, elementy deski rozdzielczej i tablet z ekranem.
- Sprzęt, który się tu znajduje..., tego jeszcze nie mieliśmy! Technologia automotive w naszej uczelni nie była rozwijana.. Teraz to się zacznie - wierzy student informatyki Adrian Makowiak
Dyrektor szczecińskiego oddziału GlobalLogic Artur Perwenis liczy na to, że studenci, którzy będą się uczyć w laboratorium zasilą szeregi GlobalLogic.
- Patrząc na trendy w branży informatycznej, w automotive: rąk do pracy potrzeba coraz więcej - zapewnia Artur Perwenis.
To inwestycja, która podniesie poziom kształcenia ale też rangę wydziału.
- Liczymy na dalszy rozwój tej współpracy jak również na to, że inni przedstawiciele firm do nas dołączą - mówi prodziekan wydziału informatyki dr inż. Mirosław Łozoryszczak
Firma GlobalLogic zatrudnia na całym świecie ponad 12 tys. osób i współpracuje głównie z niemieckimi koncernami samochodowymi.
- Sprzęt, który się tu znajduje..., tego jeszcze nie mieliśmy! Technologia automotive w naszej uczelni nie była rozwijana.. Teraz to się zacznie - wierzy student informatyki Adrian Makowiak
Dyrektor szczecińskiego oddziału GlobalLogic Artur Perwenis liczy na to, że studenci, którzy będą się uczyć w laboratorium zasilą szeregi GlobalLogic.
- Patrząc na trendy w branży informatycznej, w automotive: rąk do pracy potrzeba coraz więcej - zapewnia Artur Perwenis.
To inwestycja, która podniesie poziom kształcenia ale też rangę wydziału.
- Liczymy na dalszy rozwój tej współpracy jak również na to, że inni przedstawiciele firm do nas dołączą - mówi prodziekan wydziału informatyki dr inż. Mirosław Łozoryszczak
Firma GlobalLogic zatrudnia na całym świecie ponad 12 tys. osób i współpracuje głównie z niemieckimi koncernami samochodowymi.