Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Koszt budowy SKM-ki w obecnie zaplanowanym układzie jest szacowany na ponad 700 milionów złotych. Fot. Kamila Kozioł [Radio Szczecin/Archiwum]
Koszt budowy SKM-ki w obecnie zaplanowanym układzie jest szacowany na ponad 700 milionów złotych. Fot. Kamila Kozioł [Radio Szczecin/Archiwum]
Oficjalnie zatwierdzona lista nazw przystanków na trasie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej wraz ze schematem linii. Fot. źródło: profil facebookowy SKM Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
Oficjalnie zatwierdzona lista nazw przystanków na trasie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej wraz ze schematem linii. Fot. źródło: profil facebookowy SKM Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
Jest jeszcze dużo pracy do wykonania, są i pewne nadzieje - tak do budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej odnieśli się goście audycji „Radio Szczecin na Wieczór”.
Kilka dni temu poznaliśmy plan jej przystanków. Docelowo ma mieć ona 40 stacji w tym 26 w samym Szczecinie. Cała inwestycja to cztery linie łączące stolicę Pomorza Zachodniego z Policami, Goleniowem, Stargardem i Gryfinem.

- Inwestycja wchodzi obecnie w etap realizacji - mówił Roman Walaszkowski ze Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego i przypomniał, że obejmuje ona 10 partnerów. - Przed nami jest ogromna praca koordynacyjna. PKP PLK, które ma podpisane wszystkie swoje kontrakty w kwietniu wejdzie na plac budowy. Kończą już prace projektowe i harmonogram, który mamy dziś, absolutnie nie jest zagrożony.

Zdaniem Silvio Moritza, dyrektora Investor Center Uckermark, SKM-ka ma szansę rozszerzyć się w przyszłości poza Polskę. - Bardzo dobrze potrafię sobie wyobrazić, żeby ta Kolej Metropolitalna jeździła też do Schwedt, Pasewalku i Angermünde i w ten sposób stworzymy duży region metropolitalny po obu stronach granicy - mówi Moritz.

W powodzenie tego planu wierzy Daniel Wacinkiewicz, wiceprezydent Szczecina. - Co do tego, że jest to możliwe, nie mam żadnych wątpliwości. Co więcej, powinno to być naszym celem rozwoju tego projektu - powiedział Wacinkiewicz.

Koszt budowy SKM-ki w obecnie zaplanowanym układzie jest szacowany na ponad 700 milionów złotych. Ma być gotowa za trzy lata.
- Inwestycja wchodzi obecnie w etap realizacji - mówił Roman Walaszkowski ze Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego i przypomniał, że obejmuje ona 10 partnerów.
Zdaniem Silvio Moritza, dyrektora Investor Center Uckermark, SKM-ka ma szansę rozszerzyć się w przyszłości poza Polskę
W powodzenie tego planu wierzy Daniel Wacinkiewicz, wiceprezydent Szczecina.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty