W tym roku na zakupy online wydamy 15 mld euro - to o 30 proc. więcej niż w minionym roku. Pandemia koronawirusa przyczyniła się do wzrostu popularności zakupów w sieci.
Takie zakupy stanowią pewnego rodzaju nawyk i przyzwyczajenie. Jest to znak obecnych czasów - mówiła w audycji "Radio Szczecin na Wieczór" Zuzanna Gębka, ekspert Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
- Obecnie mocno się odbija wątek pandemiczny i jest dość istotnym czynnikiem wzrostu, jak i bezpieczeństwo - powiedziała.
Polska jest krajem, w którym ludzie są bardzo otwarci na nowe technologie - dodała Karolina Stróżyk z firmy IAI ze Szczecina.
- Szczególnie w sektorze płatności i korzystania form bezgotówkowych jesteśmy w czołówce państw europejskich. Paradoksalnie, sytuacja pandemiczna zdecydowanie przyzwyczai klienta i pozwoli mu zaufać transakcjom dokonywanym internetowo - analizowała Karolina Stróżyk.
Eksperci oceniają, że polska branża zakupów online rozwija się najdynamiczniej w Europie.
W sieci kupujemy głównie kosmetyki, książki, obuwie, odzież, produkty AGD i RTV, a teraz też artykuły spożywcze.
- Obecnie mocno się odbija wątek pandemiczny i jest dość istotnym czynnikiem wzrostu, jak i bezpieczeństwo - powiedziała.
Polska jest krajem, w którym ludzie są bardzo otwarci na nowe technologie - dodała Karolina Stróżyk z firmy IAI ze Szczecina.
- Szczególnie w sektorze płatności i korzystania form bezgotówkowych jesteśmy w czołówce państw europejskich. Paradoksalnie, sytuacja pandemiczna zdecydowanie przyzwyczai klienta i pozwoli mu zaufać transakcjom dokonywanym internetowo - analizowała Karolina Stróżyk.
Eksperci oceniają, że polska branża zakupów online rozwija się najdynamiczniej w Europie.
W sieci kupujemy głównie kosmetyki, książki, obuwie, odzież, produkty AGD i RTV, a teraz też artykuły spożywcze.