Nie zgadzamy się na podwyżki w Strefie Płatnego Parkowania w Szczecinie - to stanowisko szczecińskich radnych Prawa i Sprawiedliwości, które przedstawili w środę na konferencji prasowej.
Miasto obiecuje parkingowce, ale dopiero za kilka lat. Nie ma zatem powodu, aby wprowadzać podwyżki już jesienią tego roku - mówił szef klubu radnych PiS Marcin Pawlicki. - Wtedy, kiedy powstaną te parkingowce, powinno się dopiero przystąpić do konsultacji.
W sprawie Strefy Płatnego Parkowania odbyło się jedno internetowe spotkanie, którego nie można ponownie obejrzeć. Tak Piotr Krzystek i jego urzędnicy poważnie traktują temat, który dotknie portfele mieszkańców - podkreślał radny Dariusz Matecki. - Było jedno spotkanie i tak naprawdę "do widzenia".
Jeśli projekt podwyżek wejdzie w życie, w "Strefie A" rok parkowania - opłacając miesięczny abonament - będzie kosztować 3600 złotych, obecnie roczny abonament kosztuje 1500 złotych. Natomiast godzina postoju w "Strefie A" ma kosztować 3,60 czyli o 80 groszy więcej niż dotychczas - mówił radny Maciej Ussarz. - Na przykład w Gdańsku opłata wynosi 3,30 złotych.
Radna Agnieszka Kurzawa przypomniała, że Koalicja Obywatelska i Bezpartyjni wprowadzili już m.in. podwyżki opłat podatku od nieruchomości czy też za wywóz odpadów. - Nie fundujcie mieszkańcom Szczecina festiwalu podwyżek - apelowała radna. - To już kolejny raz sięganie do kieszeni mieszkańców Szczecina.
Większość rządzącą w szczecińskiej radzie miasta tworzą: Koalicja Obywatelska i Bezpartyjni Piotra Krzystka. Czekamy na stanowisko obu klubów.
Dodaj komentarz 5 komentarzy
Rządzący miastem przynajmniej nie kryją swojej niechęci do kierowców. Omawiane podwyżki to nie jest jedyny przejaw tej pogardy, bo po drodze były te pastwiska, które ograniczają widoczność kierowcom, zabieranie pasów ruchu na rzecz ścieżek rowerowych, anektowanie ulic na miejsca gastronomiczne, tworzenie ulic jednokierunkowych, ciągłe korkowanie miasta, a także brak remontów ulic, które naprawdę tego potrzebują, czy też brak unowocześniania istniejących miejsc parkingowych oraz prawidłowego oznakowania. Długo by wymieniać. Mówienie o parkingowcach to kpina, bo miasto nie stworzyło ani jednego wielopoziomowego parkingowca, których jest pełno w miastach europejskich o porównywalnej wielkości.
Po 1. Czy to nie zawsze bedzie tak, ze jak 'jedna' opozycja cos zrobi to druga bedzie oponowac? To sie chyba raczej nie zmieni. Wiec do PiS: wymyslcie cos oryginalnego a nie tylko 'odbijacie pileczki'. I napisalbym to samo w druga strone, wiec niech nikt nie czuje sie bezkarnie.
2. W Gdansku moze i jest po 3,30, ale zeby bylo po te 3,30 to tez musieli podwyzszyc oplaty!
3. Stetin: i dobrze, ze chca pozbyc sie aut z zielonego Szczecina. Fakt, przed zrobieniem tego powinni odremontowac wiekszosc drog! Niby Dworzec Glowny a Kolumba to chyba najgorsza ulica teraz w calym miescie.
4. Jest jeden P+R, ale pelny jest tylko podczas Tall Ship'ow. Raczej chodzi o mentalnosc ludzi a nie o wladze. Wladza moze robic wszystko, ale jesli mieszkancy nie zmienia swojego podejscia(np rower, skuter, motor etc) to Szczecin nadal tak bedzie wygladal. Trzeba by bylo od przedszkola najlepiej te wiedze szerzyc i styl bycia.
5. Stetin: europejskie miasta podobnej wielkosci sa duzo, duzo bogatsze. Nadal bedzie chodzilo o mentalnosc ludzi dookola.
@Stetinensis
Z jednej strony narzekasz że masa remontów dróg na raz, bez harmonogramowy robione są wszystkie na raz, teraz że dróg nie remontują... Cała reszta to po prostu przejaw patrzenia na koniec własnego nosa. Kierowcom przez ostatnie 50 lat tylko dawano więcej i więcej więc teraz kazda próbę podziału drogi również pomiędzy innymi uczestnikami ruchu nazywasz atakiem na kierowców. Może chcesz równouprawnienie- po równo dla każdego- samochodów, pieszych, komunikację miejską i rowerzystów. Co Ty na to? Pasuje Ci taka opcja?
I tak już Krzystek zdecydował za POKO i będą głosować za podwyżkami haha
ależ ty alekwntny zrobił się PO
przegranej Trzaska ! ahahaaa