Radio SzczecinRadio Szczecin » Region

Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Komora startowa do budowy tunelu pod Świną jest coraz głębsza, a "Wielki Kret" jest ładowany w częściach na statek w Chinach.
Komora startowa to miejsce, gdzie maszyna, która wydrąży tunel, zostanie zmontowana i uruchomiona. Brakuje jeszcze kilkunastu metrów wgłąb ziemi oraz dwumetrowej płyty na dnie, aby komora była gotowa - tłumaczy Jacek Król, inżynier rezydent kontraktu.

- Teraz to jest strop z otworem, gdzie będzie opuszczona tarcza. Urządzenie "tunnel boring machine" składa się z tarczy, plus ciągnie za sobą komplet urządzeń, które służą do wykonania tego tunelu. Całość ma łącznie długość 100 metrów. I to trzeba w elementach opuszczać, scalać i dopiero jak to będzie wszystko połączone to dopiero ruszy - mówi Król.

Jak zapewnia prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz, wszystkie prace idą zgodnie z harmonogramem.

- Wieści z Chin donoszą, że maszyna dzisiaj jest rozbierana. Żeby w częściach, w tych mniejszych elementach, została zapakowana na statek. Po części znajduje się ładowniach statku, który za chwilę - to kwestia miesiąca czy dwóch - wypłynie do Świnoujścia. Na początku marca ma rozpocząć wiercenie - mówi Żmurkiewicz.

Tunel pod Świną połączy wyspy Uznam i Wolin. Ma być gotowy jesienią 2022 roku. Koszt inwestycji to ponad 900 mln złotych.
Brakuje jeszcze kilkunastu metrów wgłąb ziemi oraz dwumetrowej płyty na dnie, aby komora była gotowa - tłumaczy Jacek Król, inżynier rezydent kontraktu.
Jak zapewnia prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz, wszystkie prace idą zgodnie z harmonogramem.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty