Wspólny bilet nie tylko na pociąg, tramwaj i autobus, ale także na Rower Miejski - takie rozwiązanie na funkcjonowanie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej proponuje Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.
- Pracujemy nad tym, żeby stworzyć jeden wspólny system, który będzie rozliczał nas za podróż, a nie zmuszał nas do pilnowania się, w którym środku transportu jesteśmy. Czyli: autobus, kolej, w naszym marzeniu nawet Rower Miejski, który też powinien być "spięty" w systemie, bo też jest elementem komunikacji publicznej; w ogóle rowerzyści są bardzo ważnym naszym klientem, przyszłym podróżnym - zapowiada rzecznik prasowy Stowarzyszenia, Artur Ratuszyński.
Koszt budowy SKM to kwota prawie 800 milionów złotych. Inwestycja finansowa jest przez PKP PLK oraz siedem samorządów Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego.
- Pracujemy nad tym, żeby stworzyć jeden wspólny system, który będzie rozliczał nas za podróż, a nie zmuszał nas do pilnowania się, w którym środku transportu jesteśmy. Czyli: autobus, kolej, w naszym marzeniu nawet Rower Miejski, który też powinien być "spięty" w systemie, bo też jest elementem komunikacji publicznej; w ogóle rowerzyści są bardzo ważnym naszym klientem, przyszłym podróżnym - zapowiada rzecznik prasowy stowarzyszenia, Artur Ratuszyński.