Do poniedziałku uprawnieni przedsiębiorcy mogą składać w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych wnioski dotyczące chęci skorzystania z Małego ZUS-u Plus.
Ulga uprawnia do płacenia niższych składek na ubezpieczenia społeczne. Nie dotyczy jednak składki zdrowotnej. Z uprawnienia mogą korzystać ci przedsiębiorcy, których dochód w 2020 roku nie przekroczył 120 tysięcy złotych i którzy prowadzili działalność przez co najmniej 60 dni w roku.
Wiceminister rozwoju, pracy i technologii Marek Niedużak przypomina, że Mały ZUS Plus wiąże się z mniejszym obciążeniem składką. Trzeba jednak pamiętać, że płacenie dzisiaj niższej składki oznacza mniejsze uposażenie emerytalne w przyszłości. Dlatego - jak dodał - to wybór, a nie obowiązek.
- To jest kwestia pewnej decyzji, pewnego ryzyka związanego też z prowadzeniem działalności gospodarczej. Być może ktoś uzna, że bardziej mu się opłaca dziś płacić niższy ZUS po to, aby ta firma trwała, rozwijała się, a być może też ktoś inny podejmie taką decyzję, że wolałby jednak płacić wyższe składki, ale liczyć za to w przyszłości na wyższą emeryturę - tłumaczy Niedużak.
Na Małym ZUS-ie plus można być maksymalnie przez 36 miesięcy w ciągu ostatnich 60 miesięcy prowadzenia firmy. Te firmy, które skorzystały z tej możliwości w ubiegłym roku, a nadal spełniają warunki do skorzystania z ulgi w tym roku, nie muszą składać ponownie wniosku.
Wiceminister rozwoju, pracy i technologii Marek Niedużak przypomina, że Mały ZUS Plus wiąże się z mniejszym obciążeniem składką. Trzeba jednak pamiętać, że płacenie dzisiaj niższej składki oznacza mniejsze uposażenie emerytalne w przyszłości. Dlatego - jak dodał - to wybór, a nie obowiązek.
- To jest kwestia pewnej decyzji, pewnego ryzyka związanego też z prowadzeniem działalności gospodarczej. Być może ktoś uzna, że bardziej mu się opłaca dziś płacić niższy ZUS po to, aby ta firma trwała, rozwijała się, a być może też ktoś inny podejmie taką decyzję, że wolałby jednak płacić wyższe składki, ale liczyć za to w przyszłości na wyższą emeryturę - tłumaczy Niedużak.
Na Małym ZUS-ie plus można być maksymalnie przez 36 miesięcy w ciągu ostatnich 60 miesięcy prowadzenia firmy. Te firmy, które skorzystały z tej możliwości w ubiegłym roku, a nadal spełniają warunki do skorzystania z ulgi w tym roku, nie muszą składać ponownie wniosku.
- To jest kwestia pewnej decyzji, pewnego ryzyka związanego też z prowadzeniem działalności gospodarczej. Być może ktoś uzna, że bardziej mu się opłaca dziś płacić niższy ZUS po to, aby ta firma trwała, rozwijała się, a być może też ktoś inny podejmie taką decyzję, że wolałby jednak płacić wyższe składki, ale liczyć za to w przyszłości na wyższą emeryturę - tłumaczy Niedużak.

Radio Szczecin