Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Fot. Wojciech Ochrymiuk [Radio Szczecin]
Nie widzę innego rozwiązania niż parkingowiec pod Trasą Zamkową - mówiła, w "Rozmowach pod Krawatem", radna Koalicji Obywatelskiej Urszula Pańka.
Dodawała, że w takich kwestiach należy opierać się na opiniach urbanistów. W ten sposób komentowała koncepcję Miasta.

Zgodnie z planem, przy trasie ma być parkingowiec na kilkaset miejsc. Na razie działa w tym miejscu płatny parking strzeżony.

Urszula Pańka dodawała, że jest także za budową tunelu pod Odrą. Wcześniej mówił o tym - na naszej antenie - radny Dariusz Matecki.

- Ta Trasa Zamkowa i ul. Jana Z Kolna tak naprawdę oddzieliły miasto od wody. To jest bardzo kardynalny błąd, którego owoce - że tak powiem - zbieramy do tej pory. Tutaj trzeba by było naprawdę szeroko popatrzeć i po prostu na kilka dekad rozpisać kwestię, jak to miasto ma wyglądać - komentowała Pańka.

Parkingowiec ma być gotowy w przyszłym roku. Pomysł inwestycji, w tym miejscu, skrytykował między innymi Marek Orłowski ze Stowarzyszenia Architektów Polskich. Napisał w tej sprawie list otwarty.
- Tutaj trzeba by było naprawdę szeroko popatrzeć i po prostu na kilka dekad rozpisać kwestię, jak to miasto ma wyglądać - komentowała Pańka.

Dodaj komentarz 5 komentarzy

Budujcie co chcecie, przecież i tak żadnej odpowiedzialności za to nikt nie poniesie...
Oby każdy,kto podpisze się pod koncepcją demontażu łącznic Trasy Zamkowej , i zwiększania paraliżu i zatorów na miejskich ulicach poniósł kiedyś tego konsekwencje,parkingowiec jak najbardziej, choćby pomiędzy filarami , gdzie jest obecny parking.Trzypasmowe ulice,stają się ścieżkami,z w miarę przepustnych skrzyżowań robi się osiedlowe krzyżówki.Aglomeracja miejska ma służyć ogółowi, zdławienie ruchu samochodowego,w końcu wszystkim wyjdzie bokiem.Mieszkańcom można próbować utrudniać jazdę i zmuszać do zmiany środków komunikacji,ale Szczecin to nie Wenecja i cały transport odbywa się ulicami.Oby ktoś decyzyjny w końcu oprzytomniał. Nie niszczmy tego co mamy i co się sprawdza od lat, dla spełnienia górnolotnych fantasmagorii.
Żeby nie było tego co na zdjęciu to wystarczy dobudować czwarty pas na wprost przy Bramie Królewskiej a znacznie usprawni przejazd o czym pisałem do Urzędu Miasta i nic.
Gdyby w centrum miasta mogli parkować tylko mieszkańcy centrum, to nie byłoby problemu z miejscami parkingowymi.
Sprawna komunikacja miejska, SKM i parkingi P+R, to jedyne rozwiązanie długofalowe problemu nadmiaru samochodów w centrum.
@tollo48
Bzdura, więcej pasów na jezdni nie jest żadnym remedium na korki bo to skrzyżowania decyduja ile aut może przejechać. Co z tego że przejedziesz pod bramą królewska jak staniesz potem na lotników?inna sprawa że kierowcy w Szczecinie nie potrafią jeździć gdy jakiś pas ruchu się zwęża i zamiast płynnie zmieniać pas na końcu zwężenia robią to 200 albo i 300 metrów wcześniej, powodując właśnie korek. Z resztą, postulujecie tutaj żeby ułatwić życie kierowcom (oczywiście kosztem innych uczestników ruchu) a zdajecie sobie sprawę że to spowoduje tylko większe korki? Im wygodniejszy będzie dojazd do centrum, tym więcej ludzi wybierze samochód jako swój środek transportu. A potem wszyscy razem staną sobie na gdańskiej w korku :)

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty