Wszyscy chcemy "powrotu nad Odrę" i "starego miasta", po czym urzędnicy proponują tam wielki parkingowiec - mówił, w "Rozmowie pod Krawatem", prezes szczecińskiego oddziału Stowarzyszenia Architektów Polskich.
Zwracał uwagę na już istniejące i po części wdrażane plany dla tego miejsca: budowę mostu Kłodnego - z linią tramwajową - oraz burzenie łączników Trasy. Tymczasem w sprawie parkingowca stawianego właśnie tam, urząd nie ma żadnych analiz.
- Wprost na pytanie czy została przeprowadzona analiza sensowności lokalizacji i zapotrzebowania na taką ilość miejsc postojowych dla takiej lokalizacji, odpowiedział wprost: nie przeprowadzono takich analiz. Mówimy sobie: odzyskujemy przestrzeń, żeby dojść starym miastem w miejsce, gdzie ono było, czyli na bulwary, nad rzekę. A teraz zaczynamy budowę starego miasta od parkingowca wielopoziomowego na samym środku, a później się to jakoś kamienicami obuduje. Do mnie ten pomysł nie przemawia - mówił Karol Nieradka.
W ocenie szefa szczecińskiego oddziału SARP, jeżeli w ogóle mówić o budowie parkingowca w Szczecinie, to lepszą lokalizacją wydają się okolice dworca kolejowego i placu Zawiszy.
Dodaj komentarz 3 komentarze
W tej lokalizacji każda ilość miejsc parkingowych jest na wagę złota, więc mówienie o jakichkolwiek analizach jest śmieszne, ponieważ Szczecin jest miastem, które kompletnie nie jest przystosowane do kierowców. Troska o estetykę i ten wyświechtany slogan o "powrocie nad Odrę" to odwracanie uwagi od istoty problemu, czyli braku wystarczającej ilości miejsc parkingowych, które jest dostępna w porównywalnych, pod względem ilości mieszkańców, miastach Europy.
Problemem nie jest mała ilość miejsc parkingowych, ale duża ilość samochodów wjeżdżających do centrum miasta. Przyjezdni kierowcy powinni zostawiać samochody poza centrum - tak to działa na Zachodzie.
@Stetinensis
Dlaczego twierdzisz że Szczecin nie jest przyjazny samochodom? Ile miejsc parkingowych jest w innych miastach? Możesz podać liczby? Ile w tych miastach kosztuje strefa parkowania?