Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
reklama
Zobacz
autopromocja
Zobacz
reklama
Zobacz
reklama
Zobacz

Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
Fot. Robert Stachnik [Radio Szczecin]
"To obranie strategii zarabiania na kierowcach" - mówi radny PiS-u. "Chodzi o zwiększenie rotacji na miejscach parkingowych" - odpowiada radna Bezpartyjnych. Chodzi o ceny w Strefie Płatnego Parkowania.
Jak się okazuje, mieszkańcy Szczecina, którzy mieszkają w strefie, płacą najwyższy roczny abonament. Tak wynika z zestawienia przygotowanego przez Portal Samorządowy. Za taki abonament w Szczecinie zapłacimy 360 złotych, dla porównania w Warszawie tylko 30 zł, czyli 12 razy mniej. We Wrocławiu czy Krakowie to 100 zł, w Gdańsku - 120 zł, a w sąsiedniej Gdyni 300 zł.

Wcześniej taki abonament w Szczecinie kosztował 96 złotych, jednak od końca marca obowiązuje nowy cennik.

- Podniesienie ceny było słuszne, bo zwiększy rotację na miejscach postojowych. Ten abonament, to ukłon w stronę mieszkańców - mówi Jolanta Balicka, radna Bezpartyjnych. - Mieszkaniec, przy swojej ulicy, może wykupić abonament na rok czasu, natomiast wszyscy inni, którzy nie mieszkają w okolicy lub w niej tylko pracują tego przywileju nie mają.

- Podwyżki są drakońskie i nieuzasadnione - komentuje Marcin Pawlicki, radny PiS. - Pan prezydent raczej nie ma powodów do dumy, że stajemy się liderem drożyzny w lokalnych opłatach. To powinno dać do myślenia oraz przeanalizowania, skąd w takim razie u nas musi być tak drogo, skoro w innych miastach może być taniej. I to w miastach, które są największymi w Polsce.

Portal porównał dane z 20 największych miast w Polsce. Takie same stawki, jak w Szczecinie, są również w Bydgoszczy i Poznaniu.
- Podniesienie ceny było słuszne, bo zwiększy rotację na miejscach postojowych. Ten abonament to ukłon w stronę mieszkańców - mówi Jolanta Balicka.
- Podwyżki są drakońskie i nieuzasadnione - komentuje Marcin Pawlicki, radny PiS.

10 komentarzy

Coś w tym sumie jest. Może zamiast płatnej strefy po prostu zabronić wjazdu samochodów do centrum miasta? Ciekawe co powiedzą na to radni PiS. Przecież nikt nie chce czekać na przejściu dla pieszych, wdychać spalin i bać się o bezpieczeństwo dzieci idących do szkoły. Zabrońmy wjazdu samochodów do centrum!

Zaraz pewnie obudzi się Steninensis ze swoją samochodozą i będzie wylewać swoje gorzkie żale jak to jest uciskanym kierowcą...
W artykule "Parkowanie w Szczecinie. Ciekawe zestawienie danych z 20 miast w Polsce" użytkownik greg9181 ładnie wypunktował stawki za godzinę w poszczególnych strefa z miast z zestawienia Portalu Samorządowego. Stawka godzinowa w Szczecinie (3,60 zł) jest jedną z najniższych.
Samochody zaparkowane prawidłowo i nieprawidłowo to żyła złota i trzeba wykorzystać ten moment. Jeszcze trochę i miasto stanie w jednym wielkim korku , nie będzie gdzie zaparkować i bedziemy pozbywać sie samochodów jak niepotrzebnych gratów tak jak juz suie to dzieje na "Zgniłym Zachodzie". Cieszę sie , że miasto realizuje mój biznesplan , więc zacytuję po raz kolejny komentarz nt. samochodów w mieście z nadzieją , że punkt 7 się zrealizuje :-)
Najlepszy biznesplan dla miasta: 1.Rejestrować masowo samochody bez ograniczeń . 2. Likwidować parkingi a tam gdzie można stawiać znaki zakazu postoju . 3. Opłata parkingowa w miejscach dozwolonych powinna być maksymalna np. 9 zł/godz. dodać opłatę za sam wjazd do centrum 4. Zatrudnić więcej patroli Straży miejskiej i zakładać masowo blokady (każda blokada to min 100 zł opłaty) 5. Wynająć laweciarzy i wywozić źle zaparkowane samochody na pusty parking (P+R) opłata ok. 500zł. 6. Sprawdzić konto miejskie na koniec miesiąca. 7. Wypłacać mi 1% z dochodów za świetny pomysł.
A ja tu nie widzę żadnego zaskoczenia, przecież miasto od lat zapowiada, że chce ograniczyć ruch samochodów w centrum i do tego zmierzają jego działania, a kierowcy uparcie i tak cisną się do centrum, a później mają pretensje, że remonty, że stoją w korkach po kilka godzin, przecież sami wybrali taki środek transportu i musieli brać pod uwagę, że skoro codziennie są korki to one nagle nie wyparują, zwłaszcza podczas dużych remontów i utrudnień na ulicy. W zamian mamy najtańszą komunikację miejską z pośród dużych miast, ale nie da się wszystkim na raz dogodzić i nikt na to nic nie poradzi.
Afera Skok Wołomin. Cisza. Podwyżki prądu. Cisza. Sasinowe wybory. Cisza. Obajtek. Cisza. Promy. Cisza. Likwidacja stoczni w Świnoujściu. Cisza. SKM i potencjalna utrata pół miliarda zł. Cisza. PiS zrównał się aferowo z PO. Śmiem nawet twierdzić, że idą na rekord. Kluczowe dla regionu obietnice są obiektywnie patrząc realizowane połowicznie. Ale to na czym budowano lokalną kampanię okazało się propagandą i kłamstwami.
Rzetelność artykułu żenująca. Naprawdę wstyd mi za RS.
Owszem, nikt nie wymaga od "Bezpartyjnych", aby nie byli obłudni, ale mówienie w żywe oczy, że podwyżki mają zwiększyć rotację jest po prostu kpiną z myślących ludzi.
Ja za Stetinesis przypomnę o tym wyświechtanym argumencie "o zwiększeniu rotacji". A było to tak, iż miasto już w bodajże roku 2006, za prekursorami tj. Poznaniem, użyło takiego argumentu (i konsekwentnie implementuje ich model SPP w Szczecinie). Wydano nawet niezłą sumkę na badania przez specjalistyczną firmę, aby podzielić miasto na strefy i móc zrobić legalny skok na kasę mieszkańców. No i co z tą rotacją, bo trochę czasu minęło? Jest jeszcze ktoś, kto wierzy, że coś takiego? A może to jednak znów kolejny skok na kasę? I pozostanie wybór zero-jedynkowy - albo zostawiasz auto w garażu, albo płacisz haracz. Ale żadne tam "rotacje"....
Sprawa jest jeszcze prostsza - tego cyklu newsów by w ogóle nie było, jakby pis rządził w mieście. Wtedy wyznawcom jedynie słusznej linii partyjnej, nie przyszło by pisać o tym nawet słowa (nawet jakby 1h postoju kosztowało 20pln)
MASAKRA !!!!!!!!!!!!!!!!
nie pujde już na
Prezydenta Miasta Sz.na !
BIEDA MA MAXA !

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
reklama
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty