Radio SzczecinRadio Szczecin » Region

Tor wodny Szczecin-Świnoujście. Fot. Konrad Nowak [Radio Szczecin/Archiwum]
Tor wodny Szczecin-Świnoujście. Fot. Konrad Nowak [Radio Szczecin/Archiwum]
Rozpoczęły się prace przygotowujące pogłębienie toru podejściowego do Świnoujścia od strony morza.
Tor trzeba pogłębić i poszerzyć, tak aby mogły nim pływać największe wchodzące na Bałtyk kontenerowce - mówi Wojciech Zdanowicz, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie.

- Modernizacja toru wodnego podejściowego do Świnoujścia jest związana bezpośrednio z planowaną budową terminala kontenerowego, również w porcie w Świnoujściu. Wynika to z tego, że w tej chwili kontenerowce, które wchodzą na Bałtyk mają zanurzenie rzędu między 14 a 15 metrów. W związku z tym musi być dostosowany tor podejściowy z obecnych 14,5 m do 17 m - dodaje Zdanowicz.

To będzie większa inwestycja niż pogłębienie toru wodnego Szczecin-Świnoujście do 12,5 metra.

- Jeśli chodzi o samo skomplikowanie prac, to jest nawet prostsze niż w przypadku 12,5, bo mówimy o morzu otwartym. Potrzebne jest poszerzenie i pogłębienie toru wodnego. Taka ilość urobku, która jest szacowana do wydobycia, to między 60 a 80 milionów metrów sześciennych. Przypomnę, że dla 12,5 mamy 23 miliony metrów sześciennych - tłumaczy Zdanowicz.

Tor podejściowy trzeba poszerzyć z 240 metrów do 500 metrów. Część inwestycji będzie przebiegać przez niemiecką Wyłączną Strefę Ekonomiczną, oraz na przecięciu z gazociągiem Nord Stream.
- Potrzebne jest poszerzenie i pogłębienie toru wodnego. Taka ilość urobku, która jest szacowana do wydobycia, to między 60 a 80 milionów metrów sześciennych. Przypomnę, że dla 12,5 mamy 23 miliony metrów sześciennych - tłumaczy Zdanowicz.
- Taka ilość urobku, która jest szacowana do wydobycia, to między 60 a 80 milionów metrów sześciennych. Przypomnę, że dla 12,5 mamy 23 miliony metrów sześciennych - tłumaczy Zdanowicz.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty