Szczecin stanie się portem dla największych statków wpływających na Bałtyk. Port Szczecin-Świnoujście zakończył dwie duże inwestycje.
Szczecińskie nabrzeża zostały dostosowane do głębokości toru wodnego 12,5 metra - mówi Adam Czarnul, członek zarządu Bulk Cargo-Port Szczecin.
- Dla nas oznacza to mocne uderzenie, jeśli chodzi o zwiększenie naszego potencjału. Dzisiaj statki, które mogą do nas przychodzić, mogą mieć zanurzenie do 11 metrów. Wcześniej to było 9,15 m, to jest bardzo wiele - mówi Czarnul.
Port już zaczął wykorzystywać swój nowy potencjał - dodaje Weronika Gocłowska z Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
- W zeszłym tygodniu mieliśmy rekordzistę. Otarliśmy się o 50 tysięcy ton ładunku zbożowego, który przywiózł do portu - mówi Gocłowska.
Oprócz pogłębienia toru zmodernizowany został Kanał Dębicki i Basen Kaszubski.
- Dla nas oznacza to mocne uderzenie, jeśli chodzi o zwiększenie naszego potencjału. Dzisiaj statki, które mogą do nas przychodzić, mogą mieć zanurzenie do 11 metrów. Wcześniej to było 9,15 m, to jest bardzo wiele - mówi Czarnul.
Port już zaczął wykorzystywać swój nowy potencjał - dodaje Weronika Gocłowska z Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
- W zeszłym tygodniu mieliśmy rekordzistę. Otarliśmy się o 50 tysięcy ton ładunku zbożowego, który przywiózł do portu - mówi Gocłowska.
Oprócz pogłębienia toru zmodernizowany został Kanał Dębicki i Basen Kaszubski.
Edycja tekstu: Michał Król
Szczecińskie nabrzeża zostały dostosowane do głębokości toru wodnego 12,5 metra - mówi Adam Czarnul, członek zarządu Bulk Cargo-Port Szczecin.
Dodaj komentarz 4 komentarze
Czyli z naszych pieniędzy sfinansowalismy inwestycje dla niemieckiej spółki DB?
AntyZielony - to nie jest DB :) Wiem, rozumiem twoje ograniczenia, ale po raz kolejny piszesz bzdury. Zdjęcie przedstawia elewator zbożowy czyli SZCZECIN BULK TERMINAL Sp. z o.o. - zadaj sobie trud, i przejrzyj KRS. DB jest obok i jak chcesz wykupić DB - to jest na sprzedaż.
Zamiast pisać tutaj - kupuj panie niemca :D
Tak Siara masz rację, niemiecki szczeciński port jest obok... jak mogłem się pomylić ... a nie napiszesz nic kto sfinansował 12,5m, z których korzysta teraz niemiecki DB, niemiecki Bulk Cargo i cała masa innych niemieckich podmiotów? Pomijasz fakty, których udajesz, że nie widzisz? Czy pod nickiem Siara jest Hans, albo Angela...
Nie rozumiem. Czyli nie powinniśmy pogłębiać toru? Już pomijając że obie przytoczone firmy zarejestrowane są w Polsce, jedna w Szczecinie a druga w Zabrzu. Według Ciebie, powinniśmy ignorować że mamy sąsiadów i nie korzystać na tym? Oni nie zarabiają u nas a my nie zarabiamy u nich?


Radio Szczecin