Szczecin szuka używanych tramwajów w Niemczech i Holandii - powiedział zastępca prezydenta Szczecina Michał Przepiera w rozmowie z branżowym portalem transport-publiczny.pl.
Chodzi o niskopodłogowe wagony wycofywane z niektórych miast, jak np. z Berlina, Magdeburga czy Rostocku, choć nie jest powiedziane, które z nich miałyby trafić do Szczecina.
- Wszystko jest jeszcze we wstępnej fazie przygotowań - mówi rzecznik Tramwajów Szczecińskich Wojciech Jachim. - Tramwaje szczecińskie są zorientowane na taką opcję, ale nadal nie mamy żadnych konkretów. Nie mamy żadnych listów intencyjnych, a tym bardziej podpisanej umowy. Więc jeżeli będziemy mieli już wytypowane miasto, konkretny model tramwaju, to wtedy chętnie to zakomunikujemy.
Miasto uzasadnia konieczność ich zakupu częściowym odnowieniem istniejącego taboru. Ponadto jeden taki tramwaj jest nieporównywalnie tańszy od fabrycznie nowego.
Pasażerowie, z którymi rozmawiał nasz reporter, są w tej sprawie podzieleni. - Za granicą? A w Polsce nie można kupić takich tramwajów? - Na pewno pomoże to osobom, które mają trudności z chodzeniem po schodach, osobom starszym albo osobom niepełnosprawnym, więc ja jestem jak najbardziej za. - Myślę, że jeżeli wyjdzie to taniej, to czemu nie? - Wolałbym, żeby nowe były, a nie stare, bo jeżdżą tu niemieckie stare graty i po co jeszcze teraz znów graty sprowadzać, złom i co z tym potem robić? - Rzadko jeżdżę tramwajami, ale pewnie dla kogoś to będzie ułatwienie, żeby po tych schodkach nie chodzić - mówią pasażerowie.
Obecnie po ulicach Szczecina jeździ 200 tramwajów. Najnowsze z nich, czyli dwukierunkowe Moderusy Gamma, zaczną wozić mieszkańców w przyszłym roku.
Edycja tekstu: Piotr Kołodziejski
- Wszystko jest jeszcze we wstępnej fazie przygotowań - mówi rzecznik Tramwajów Szczecińskich Wojciech Jachim. - Tramwaje szczecińskie są zorientowane na taką opcję, ale nadal nie mamy żadnych konkretów. Nie mamy żadnych listów intencyjnych, a tym bardziej podpisanej umowy. Więc jeżeli będziemy mieli już wytypowane miasto, konkretny model tramwaju, to wtedy chętnie to zakomunikujemy.
Miasto uzasadnia konieczność ich zakupu częściowym odnowieniem istniejącego taboru. Ponadto jeden taki tramwaj jest nieporównywalnie tańszy od fabrycznie nowego.
Pasażerowie, z którymi rozmawiał nasz reporter, są w tej sprawie podzieleni. - Za granicą? A w Polsce nie można kupić takich tramwajów? - Na pewno pomoże to osobom, które mają trudności z chodzeniem po schodach, osobom starszym albo osobom niepełnosprawnym, więc ja jestem jak najbardziej za. - Myślę, że jeżeli wyjdzie to taniej, to czemu nie? - Wolałbym, żeby nowe były, a nie stare, bo jeżdżą tu niemieckie stare graty i po co jeszcze teraz znów graty sprowadzać, złom i co z tym potem robić? - Rzadko jeżdżę tramwajami, ale pewnie dla kogoś to będzie ułatwienie, żeby po tych schodkach nie chodzić - mówią pasażerowie.
Obecnie po ulicach Szczecina jeździ 200 tramwajów. Najnowsze z nich, czyli dwukierunkowe Moderusy Gamma, zaczną wozić mieszkańców w przyszłym roku.
Edycja tekstu: Piotr Kołodziejski
- Wszystko jest jeszcze we wstępnej fazie przygotowań - mówi rzecznik Tramwajów Szczecińskich Wojciech Jachim.
Dodaj komentarz 5 komentarzy
z cyklu: AAAAA-KUPIE ZŁOM.
Ciekawe, ILE Szczecin na tym przepłaca i ile na takich transakcjach zarabiają pośrednicy. I nie tylko oni
Fiu fiu sukces krzystka…. Ciekawe czy jak przyjadą to marchewka bedzie pozował dumny do kamer
@ Janusz Nowak-w czym problem? DPS-y mają samochody.
Jeśli używki będą w dobrym stanie to czemu ich nie kupować? Często takie tramwaje są w bardzo okazyjnych cenach bo nie ma na nie dużo chętnych. Takie Tatry były kupione bardzo tanio, no i dzisiaj możemy te Tatry zastąpić jakimiś używanymi niskopodłogiwymi, ja jestem za. Oczywiście że to jest kropla w morzu potrzeb, że powinniśmy już dawno kupić kolejne niskopodłogowe tramwaje. No ale nie kupiliśmy i jesteśmy tutaj gdzie jesteśmy, czyli w miejscu gdzie zakup używanych tramwajów jest niezbędny.
Czy Polacy to jakiś margines Europy, używane tramwaje, ciuchy,nawet w Sejmie jakieś "odgrzewane nie jednokrotnie, kotlety "


Radio Szczecin