Kim jest tajemniczy inwestor, z którym zarządca majątku stoczniowego w Szczecinie podpisał kontrakt - pyta SLD. Chodzi o firmę Kraftport.
- Mamy nadzieję, że w tym przypadku tak nie jest, chociaż wszystkie znaki na niebie i na ziemi, po tym co przeczytaliśmy, na to wskazują, dlatego przewodniczący Grzegorz Napieralski wystąpił dziś z interpelacją do ministra Aleksandra Grada z pytaniem o to, jakie są rzeczywiście plany, jeśli chodzi o tereny postoczniowe i cóż to za tajemniczy inwestor się pojawił i czy rzeczywiście spełnia on wszystkie wymogi, jeśli chodzi o możliwość ewentualnego budowania statków - poinformował Wieczorek.
Jak informowaliśmy wczoraj, właściciel terenów postoczniowych - państwowa spółka Silesia - podpisała z firmą Kraftport umowę dzierżawy na 10 lat. Po roku inwestor będzie mógł teren wykupić.
Spółka ma rozpocząć działalność na początku marca przyszłego roku. Firma deklaruje, iż docelowo zatrudni 1000 osób i wznowi produkcję statków. Jej kapitał zakładowy wynosi 5 tys. złotych.
Według Towarzystwa Finansowego Silesia, daje szanse na to, że w Stoczni Szczecińskiej znów będą budowane i remontowane statki.