Radio Szczecin Na Wieczór
Radio SzczecinRadio Szczecin » Radio Szczecin Na Wieczór » Audycje
Wizualizacje tunelu w Świnoujściu. Mat. UM Świnoujście
Wizualizacje tunelu w Świnoujściu. Mat. UM Świnoujście
Za 5 lat do Świnoujścia wjedziemy samochodem tunelem pod Świną. Inwestycja zostanie sfinansowana prawie w całości ze środków unijnych. Jej koszt ocenia się na miliard złotych, z czego 85 procent będzie pochodzić z programu Infrastruktura i Środowisko. Resztę musi wygospodarować miasto.

O połączeniu wysp Uznam i Wolin ze stałym lądem mówi się od 20 lat. Od kilku – z coraz większym zniecierpliwieniem. Bo wyspy nie mają żadnego stałego drogowego połączenia zresztą kraju. A brak stałej przeprawy – czy mostem czy tunelem – to ograniczenie rozwoju miasta i jego gospodarki, a także powód do złorzeczeń dla tysięcy ludzi, przybywających z całego kraju na letni wypoczynek. Stojący w długich kolejkach do przeprawy promowej kierowcy nigdy nie szczędzili gorzkich słów władzom. Problem w tym, że most czy tunel to inwestycja, której miasto samo nigdy nie udźwignie – potrzebna jest pomoc z zewnątrz.

Można byłoby ewentualnie przeprawę promową uznać za dodatkową atrakcję turystyczną, gdyby nie wysokie koszty eksploatacji jednostek, którymi w ubiegłym sezonie letnim przewieziono 2 miliony samochodów. Wysłużone promy za chwilę odmówią posłuszeństwa, a na nowe nie ma środków.
Do rozmowy zaprasza Joanna Skonieczna.
Goście:
  • Marek Młodożeniec - ekspert motoryzacyjny i biegły sądowy w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego;
  • Janusz Żmurkiewicz - prezydent Świnoujścia;
  • Prof. Leon Dorozik - ekonomista, Uniwersytet Szczeciński;
  • Andrzej Lebdowicz - prezes Północnej Izby Gospodarczej w Świnoujściu.
 

Zobacz także

2025-01-21, godz. 15:56 Z pomocą dzieciom z nowotworami. WOŚP już w najbliższą niedzielę Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy startuje w najbliższą niedzielę. Co będzie się działo u nas? » więcej 2025-01-21, godz. 15:55 Ulica Kolumba gotowa. Teraz czas na szczecińską Wenecję Wody Polskie rozpoczęły rozbiórkę jednego z budynków przy ulicy Kolumba w Szczecinie. Jaka przyszłość czeka szczecińską Wenecję? » więcej 2025-01-21, godz. 15:54 Dziewięć lat "Przełomów" Centrum Dialogu "Przełomy" Muzeum Narodowe obchodzi 9. urodziny. Czym są dla nas dziś "Przełomy"? » więcej 2025-01-21, godz. 15:54 Społeczeństwo gwałtownie się starzeje. Sensowna polityka senioralna pilnie potrzebna od zaraz Starsze osoby, mające 60 i więcej lat, stanowią obecnie 28 proc. społeczeństwa polskiego, to niespełna 10 mln ludzi. Według prognoz GUS w 2050 roku osoby… » więcej 2025-01-20, godz. 11:57 Zaprzysiężenie 47. prezydenta USA Błyskawiczne uszczelnienie granic, deportacja nielegalnych imigrantów, zakończenie wojny w Ukrainie, zakup połowy udziałów Tik-Toka, ograniczenie biurokracji… » więcej 2025-01-16, godz. 14:27 2024 okiem fotografików STF. Wystawa w Zamku Książąt Pomorskich Członkowie Szczecińskiego Towarzystwa Fotograficznego z aparatami przez cały rok obserwowali świat. Swoje podsumowanie roku pokazują w Zamku Książąt Pomorskich… » więcej 2025-01-16, godz. 14:26 Branża transportowa w głębokim kryzysie Polskie firmy transportowe obsługują 20 proc. europejskiego rynku. Od dwóch lat w branży trwa kryzys a ponad połowa przedsiębiorców deklaruje spadek przychodów… » więcej 2025-01-16, godz. 14:25 Szczecińskie licea i technika wśród najlepszych w kraju W pierwszej setce najnowszego rankingu Perspektywy 2025 znalazły się dwa licea z województwa zachodniopomorskiego. To szczecińska "Trzynastka" i "Pobożniak"… » więcej 2025-01-15, godz. 16:23 Przeszłość miasta utrwalona w napisach „Napisy są jak duchy - nigdy nie wiadomo, kiedy i gdzie można je spotkać” – pisze w swojej książce „Spod tynku. Przeszłość miasta utrwalona w napisach”… » więcej 2025-01-15, godz. 16:13 ID Pomerania. Projekt Teatru Brama Jakie jest nasze ID? Nasze, czyli mieszkańców Pomorza. Czy tożsamość podobnie definiujemy po obu stronach granicy? Goleniowski Teatr Brama rozpoczyna wielki… » więcej
12345