Większość kosztów budowy tunelu w Świnoujściu pokryje Unia Europejska - przekazał na konferencji prasowej prezydent miasta Janusz Żmurkiewicz. 85 proc. kwoty pochodzi z funduszy przeznaczonych na rozwój infrastruktury drogowej. Cała inwestycja, wyceniona na 913 mln zł, ma zakończyć się maksymalnie za pięć lat.
Jak zapowiedział Janusz Żmurkiewicz, ostateczny koszt budowy tunelu będzie znany po zakończeniu przetargu na wykonawcę prac. 15 proc. kwoty w swoim budżecie zabezpieczyło miasto. To ok. 137 mln zł.
W walce o dofinansowanie unijne, projekt powstania tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin pokonał inne inwestycje, jak np. budowy autostrad czy dróg ekspresowych. Umowa na przekazanie pieniędzy ma zostać podpisana w lutym.
Wykonawca robót powinien być znany w drugiej połowie tego roku. Do przetargu miasto planuje zaprosić 10 z kilkunastu firm, które zgłosiły swoją gotowość.
Tunel pod Świną ma być wykonany metodą wiercenia, co ma ograniczyć możliwe komplikacje. Jego otwarcie powinno nastąpić najpóźniej w 2022 roku.
W walce o dofinansowanie unijne, projekt powstania tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin pokonał inne inwestycje, jak np. budowy autostrad czy dróg ekspresowych. Umowa na przekazanie pieniędzy ma zostać podpisana w lutym.
Wykonawca robót powinien być znany w drugiej połowie tego roku. Do przetargu miasto planuje zaprosić 10 z kilkunastu firm, które zgłosiły swoją gotowość.
Tunel pod Świną ma być wykonany metodą wiercenia, co ma ograniczyć możliwe komplikacje. Jego otwarcie powinno nastąpić najpóźniej w 2022 roku.