Miasto rozstrzygnęło międzynarodowy konkurs na zagospodarowanie obszaru Międzyodrza, w tym szczecińskiej Łasztowni. Pierwsze miejsce i 150 tysięcy złotych zdobyła Maćków Pracownia Projektowa z Wrocławia. Zwycięski projekt zakłada m.in. zlikwidowanie Trasy Zamkowej i zastąpienie jej pasem zieleni, relokację portu, budowę sieci tramwajowej czy uzupełnienie historycznej zabudowy. W ocenie komisji konkursowej pod przewodnictwem prof. Magdaleny Staniszkis, koncepcja dobrze odpowiada kreowaniu marki Floating Garden oraz uwypukla walory wysp śródodrza. Drugie miejsce zdobył zespół Parega złożony z architektów z różnych miast, a trzecie Aleksandra Krzywińska z Zielonki i Maja Matuszewska z Warszawy. Nagrody wyniosły kolejno 75 i 50 tysięcy złotych. Jury przyznało też sześć wyróżnień po 25 tysięcy złotych każde. Łącznie do konkursu zorganizowanego wspólnie ze Stowarzyszeniem Architektów Polskich swoje prace zgłosiło 26 zespołów. Pula nagród wyniosła blisko pół miliona złotych. Czy należy się spodziewać, że szczecińska Trasa Zamkowa zniknie? I jak dokładnie miałaby wyglądać oraz funkcjonować Łasztownia po zmianach?
Goście:
- Mgr inż. arch. Jacek Lenart - ze Stowarzyszenia Architektów Polskich, sędzia referent w konkursie na zagospodarowanie Łasztowni
- Dr inż. arch. Helena Freino - urbanistka, architekt
- Laura Hołowacz - prezes CSL Internationale Spedition, gospodyni Starej Rzeźni na szczecińskiej Łasztowni