Pandemia spowodowała drastyczny spadek sprzedaży samochodów. Dlatego przedstawiciele branży motoryzacyjnej proszą rząd o dopłaty. Czy producenci aut powinni dostać pomoc?
Ograniczenia w aktywności gospodarczej i społecznej, szczególnie mocno uderzyły w branżę motoryzacyjną. Według firmy Samar w marcu w Polsce zarejestrowano ok. 34 tys. nowych samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych. To o 40 proc. mniej niż rok temu. Zdaniem ekspertów – był to najgorszy miesiąc dla sprzedawców nowych aut w Polsce od 2013 r. W innych państwach Unii Europejskiej z powodu pandemii sprzedaż nowych aut spadła łącznie o ponad połowę. Ministerstwo Rozwoju rozważa propozycje wsparcia sprzedaży nowych aut. W grę wchodzić mają rabaty dla nabywców nowych aut. Wiele państw UE chce wsparcia dla motoryzacji. W Niemczech zachęty do zakupu nowych aut mogą wynieść nawet 5 tys. euro. Finansowane byłyby częściowo przez państwo oraz przez producentów samochodów.
Ograniczenia w aktywności gospodarczej i społecznej, szczególnie mocno uderzyły w branżę motoryzacyjną. Według firmy Samar w marcu w Polsce zarejestrowano ok. 34 tys. nowych samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych. To o 40 proc. mniej niż rok temu. Zdaniem ekspertów – był to najgorszy miesiąc dla sprzedawców nowych aut w Polsce od 2013 r. W innych państwach Unii Europejskiej z powodu pandemii sprzedaż nowych aut spadła łącznie o ponad połowę. Ministerstwo Rozwoju rozważa propozycje wsparcia sprzedaży nowych aut. W grę wchodzić mają rabaty dla nabywców nowych aut. Wiele państw UE chce wsparcia dla motoryzacji. W Niemczech zachęty do zakupu nowych aut mogą wynieść nawet 5 tys. euro. Finansowane byłyby częściowo przez państwo oraz przez producentów samochodów.