Radio SzczecinRadio Szczecin » Polska i świat

Mat. sonntagsblatt.de
Mat. sonntagsblatt.de
Tym razem fałszywego określenia "polski obóz zagłady" użyła ewangelicka gazeta "Sonntagsblatt".
Na swoich stronach internetowych, niemiecka gazeta niemiecki obóz "KZ Auschwitz" nazwała polskim obozem zagłady. Jak dowiedziało się Radio Szczecin, interwencję w tej sprawie podjął Konsulat Generalny w Monachium.

Konsul Marcin Król z Konsulatu Generalnego w Monachium w liście skierowanym do redakcji "Sonntagsblatt" zażądał natychmiastowego sprostowania. "W dniu dzisiejszym wystosowałem bardzo stanowcze żądanie do redaktora naczelnego i przypomniałem, że ten największy niemiecki obóz koncentracyjny w 1969 roku został wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO pod nazwą "Auschwitz-Birkenau – niemiecki nazistowski obóz koncentracyjny i zagłady". Szkoda, że taka niechlujność dziennikarska przytrafiła się chrześcijańskiemu niemieckiemu tygodnikowi" – powiedział w rozmowie z Radiem Szczecin Marcin Król.

Polski konsul w swoim liście przypomniał redaktorom niemieckiej gazety, że KZ Auschwitz nie był polskim obozem, lecz był obozem zagłady prowadzonym przez Niemców.

To nie pierwszy tego typu przypadek, kiedy niemieckie media piszą o "polskim obozie koncentracyjnym lub zagłady". Kilka dni temu inny niemiecki dziennik "Rhein-Neckar-Zeitung" napisał, że obóz zagłady w Majdanku był "polskim obozem". Wtedy po interwencji polskiej Ambasady w Berlinie artykuł poprawiono.
Relacja Waldemara Maszewskiego [IAR]

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty