Ponad połowa Polaków deklaruje, że zdarza im się otrzymywać nietrafione prezenty, a jedna czwarta badanych przekazuje je innym lub sprzedaje.
Jeśli jednak produkt był kupiony przez internet, istnieje możliwość skorzystania z prawa do odstąpienia od umowy i zwrócenia towaru. Nie ma znaczenia powód zwrotu - mówi Viviana Wylonk z Okręgowej Izby Radców Prawnych w Olsztynie.
- Zawsze przysługuje nam te 14 dni na odstąpienie od umowy. Natomiast jeżeli chodzi o produkty kupowane w drodze stacjonarnej, czyli kupujemy je w sklepie - tutaj, niestety, zazwyczaj to zależy od dobrej woli sprzedawcy - zaznacza.
Prawo pozwala sprzedawcy odmówić przyjęcia zwrotu internetowego ze względu na ochronę zdrowia lub higienę, na przykład gdy otwarte opakowanie będzie wskazywać na możliwość użytkowania danej rzeczy.
- Zawsze przysługuje nam te 14 dni na odstąpienie od umowy. Natomiast jeżeli chodzi o produkty kupowane w drodze stacjonarnej, czyli kupujemy je w sklepie - tutaj, niestety, zazwyczaj to zależy od dobrej woli sprzedawcy - zaznacza.
Prawo pozwala sprzedawcy odmówić przyjęcia zwrotu internetowego ze względu na ochronę zdrowia lub higienę, na przykład gdy otwarte opakowanie będzie wskazywać na możliwość użytkowania danej rzeczy.
Edycja tekstu: Elżbieta Bielecka