Niedawna awaria internetowego systemu sprzedaży biletów PKP Intercity była spowodowana atakiem hakerskim - poinformowała spółka. Do awarii doszło w nocy z 26 na 27 stycznia.
- Atak został odparty - powiedział rzecznik PKP Intercity Maciej Dutkiewicz. Dodał, że w ostatnim czasie coraz częściej dochodzi do takich prób. - O incydencie został powiadomiony Zespół Reagowania NASK. Od początku tego roku zauważamy zintensyfikowanie ataków na nasze serwisy sprzedażowe. Na bieżąco wyciągamy wnioski z każdego ataku i są to wnioski związane z monitorowaniem systemu.
Rzecznik podkreślił, że przewoźnik ma opracowane procedury awaryjne na wypadek podobnych sytuacji. - W takich przypadkach najważniejsza jest informacja dla pasażerów, jak kupić bilet, gdy system działa wolniej. Informujemy o alternatywnych kanałach sprzedaży, wdrażamy też specjalne procedury dla naszych pracowników opiekujących się pasażerami - konduktorzy, kasjerzy, kierownicy pociągów, pracownicy infolinii - powiedział rzecznik.
Spółka zapewnia, że dane wszystkich pasażerów są bezpieczne.
Edycja tekstu: Piotr Kołodziejski


Radio Szczecin