Polskie i niemieckie koleje razem przygotują planowaną modernizację linii Szczecin-Berlin. Spółka PKP S.A. podpisała właśnie porozumienie z niemieckim przewoźnikiem DB Netz AG. Obie zarządzają infrastrukturą dworcową i kolejową.
Umowa pozwoli koordynować działania strony polskiej i niemieckiej zarówno na etapie przygotowań do inwestycji, jak i jej finansowania, później wykonywania, a na koniec wykorzystania.
- Obecne porozumienie to konkret. Grupy robocze ruszają do działania. Będą m.in. opracowywały warunki techniczne, przygotowywały dokumenty i wymieniały się informacjami - mówi rzecznik prasowy PKP, Mirosław Siemieniec.
Linia kolejowa Szczecin-Berlin to prawie 160 km torów, z czego tylko nieco ponad 10 znajduje się po stronie polskiej. W ramach prac - nasza część linii zostanie zelektryfikowana. Położony będzie też drugi tor. Po stronie niemieckiej - elektryfikacji wymaga ponad 20 km torów, a reszta niewielkiego remontu.
Dzięki przebudowie podróż ze Szczecina do Berlina skróci się z 2,5 godziny do półtorej. Wstępny plan rozpoczęcia modernizacji to 2016 rok, a jej zakończenia - 2020.
Decyzję o wspólnej inwestycji podjęli w grudniu ubiegłego roku ministrowie transportu Polski i Niemiec.
- Obecne porozumienie to konkret. Grupy robocze ruszają do działania. Będą m.in. opracowywały warunki techniczne, przygotowywały dokumenty i wymieniały się informacjami - mówi rzecznik prasowy PKP, Mirosław Siemieniec.
Linia kolejowa Szczecin-Berlin to prawie 160 km torów, z czego tylko nieco ponad 10 znajduje się po stronie polskiej. W ramach prac - nasza część linii zostanie zelektryfikowana. Położony będzie też drugi tor. Po stronie niemieckiej - elektryfikacji wymaga ponad 20 km torów, a reszta niewielkiego remontu.
Dzięki przebudowie podróż ze Szczecina do Berlina skróci się z 2,5 godziny do półtorej. Wstępny plan rozpoczęcia modernizacji to 2016 rok, a jej zakończenia - 2020.
Decyzję o wspólnej inwestycji podjęli w grudniu ubiegłego roku ministrowie transportu Polski i Niemiec.


Radio Szczecin