Radio SzczecinRadio Szczecin » Biznes
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Obrotnice w porcie szczecińskim muszą być powiększone. To jeden z elementów modernizacji portu po pogłębieniu toru wodnego do 12.5 metra. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Obrotnice w porcie szczecińskim muszą być powiększone. To jeden z elementów modernizacji portu po pogłębieniu toru wodnego do 12.5 metra. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Obrotnice dla statków w szczecińskim porcie będą powiększone. To jeden z elementów modernizacji portu po pogłębieniu toru wodnego do 12,5 metra.
Tor wodny Świnoujście-Szczecin ma być pogłębiony do 2020 roku. Jednak zarząd portu już dziś pyta spółki, jakie parametry powinny mieć nowe obrotnice. To miejsca, gdzie zawracają statki.

- Poproszono nas o podanie informacji, jakie jednostki będą wpływać do Szczecina, żeby wiedzieć, jak dużą obrotnicę trzeba wybudować - mówi Monika Żaboklicka z DB Port Szczecin.

Obrotnice muszą być powiększone, bo po pogłębieniu toru wodnego do Szczecina będą przypływać większe statki. Na razie jednak parametry obrotnic są opracowywane. - Musimy zwrócić się do armatorów, prześledzić, jakie będą tendencje na rynkach, porozmawiać ze stoczniami - wyjaśnia Żaboklicka.

W Szczecinie jest dziewięć obrotnic. Największe znajdują się przy Przekopie Mieleńskim, niedaleko Parnicy oraz koło Basenu Górniczego. Mają po ok. 300 metrów długości.
Relacja Grzegorza Gibasa.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty