Będą dodatkowe pieniądze na utrzymanie toru wodnego do Szczecina. Osiem milionów złotych trafi do Urzędu Morskiego w przyszłym roku.
W sumie będzie to 13 mln zł i to wystarczy na doprowadzenie drogi wodnej do Szczecina do odpowiednich parametrów - potwierdzają urzędnicy.
O złym stanie toru wodnego oraz braku funduszy na jego bieżące utrzymanie informował dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie. Specjalne pismo w tej sprawie wysłał też do Ministerstwa Infrastruktury. Głównym problemem, oprócz utrzymania głębokości, był też fakt zwężania się toru wodnego.
Na problemy z wprowadzaniem statków do Szczecina zwracali uwagę przedstawiciele spółek portowych. W tym roku próbowano już ograniczyć ruch na drodze wodnej do Szczecina tzw. statków ponadnormatywnych. Jednostki te rozmywały tor wodny i powodowały jego spłycenie.
Pojawiła się też informacja, że w 2016 roku może uda się uruchomić wieloletni program utrzymania toru wodnego, który zagwarantuje coroczne finansowanie robót czerpalnych. Podobny program wprowadzono już w Polsce, a dotyczy on utrzymania brzegów morskich.
O złym stanie toru wodnego oraz braku funduszy na jego bieżące utrzymanie informował dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie. Specjalne pismo w tej sprawie wysłał też do Ministerstwa Infrastruktury. Głównym problemem, oprócz utrzymania głębokości, był też fakt zwężania się toru wodnego.
Na problemy z wprowadzaniem statków do Szczecina zwracali uwagę przedstawiciele spółek portowych. W tym roku próbowano już ograniczyć ruch na drodze wodnej do Szczecina tzw. statków ponadnormatywnych. Jednostki te rozmywały tor wodny i powodowały jego spłycenie.
Pojawiła się też informacja, że w 2016 roku może uda się uruchomić wieloletni program utrzymania toru wodnego, który zagwarantuje coroczne finansowanie robót czerpalnych. Podobny program wprowadzono już w Polsce, a dotyczy on utrzymania brzegów morskich.