Nieplanowany wcześniej remont mostu przy Bramie Wałowej w Stargardzie może opóźnić przebudowę sieci ulic w tej części Starego Miasta. Inwestycja z rządowy dofinansowaniem o wartości blisko 19 mln zł objęła modernizację ulic Szewskiej, Włosienniczej i Kuśnierzy.
Największy jej zakres dotyczy przebudowy zamkniętej dla ruchu ulicy Chrobrego. Wykonawca robót ocenia, że most nad Iną, który umożliwia dojazd w kierunku krajowej „20”, wymaga dodatkowych prac remontowych.
Mimo to podawany jest dalej wrzesień przyszłego roku, jako oficjalny termin zakończenia wszystkich prac. Katarzyna Grzesiak z Urzędu Miejskiego informuje, że widać już pierwsze efekty przebudowy ul. Chrobrego.
- Wykonawca układa tam nawierzchnię od skrzyżowania z Portową do skrzyżowania z Kuśnierzy. W najbliższym czasie rozpoczną się tam prace przy budowie chodnika i ścieżki rowerowej. Kolejnym etapem będzie stworzenie miejsc parkingowych - mówi Grzesiak.
Prace prowadzone są w strefie objętej ścisłą ochroną konserwatora zabytków. Dlatego nawierzchnia jezdni z kostki brukowej, razem z chodnikami, nawiązuje do stylu dawnej zabudowy.
- Jednocześnie trwają prace przy sieci oświetleniowej. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, powinny zakończyć się jesienią przyszłego roku.
O tym, czy termin zostanie dochowany zdecyduje ekspertyza mostu, która będzie podstawą aktualizacji harmonogramu prac budowlanych.
Mimo to podawany jest dalej wrzesień przyszłego roku, jako oficjalny termin zakończenia wszystkich prac. Katarzyna Grzesiak z Urzędu Miejskiego informuje, że widać już pierwsze efekty przebudowy ul. Chrobrego.
- Wykonawca układa tam nawierzchnię od skrzyżowania z Portową do skrzyżowania z Kuśnierzy. W najbliższym czasie rozpoczną się tam prace przy budowie chodnika i ścieżki rowerowej. Kolejnym etapem będzie stworzenie miejsc parkingowych - mówi Grzesiak.
Prace prowadzone są w strefie objętej ścisłą ochroną konserwatora zabytków. Dlatego nawierzchnia jezdni z kostki brukowej, razem z chodnikami, nawiązuje do stylu dawnej zabudowy.
- Jednocześnie trwają prace przy sieci oświetleniowej. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, powinny zakończyć się jesienią przyszłego roku.
O tym, czy termin zostanie dochowany zdecyduje ekspertyza mostu, która będzie podstawą aktualizacji harmonogramu prac budowlanych.