Właściciele firm, którzy zatrudniają powyżej pięciu osób, od nowego roku będą mogli złożyć deklarację podatkową przez internet. Aby to zrobić, trzeba mieć podpis elektroniczny. Jego wyrobienie kosztuje od 100 do 300 zł. Można to zrobić w pięciu firmach w Polsce.
Szczecińscy przedsiębiorcy zaznaczają, że forma elektronicznego rozliczenia jest dla nich dużym ułatwieniem. - Jest to mechanizm, który upraszcza procedury i przede wszystkim skraca czas załatwiania spraw - twierdzą.
Właściciele firm dostrzegają jednak pewne utrudnienia. - Wyrobienie podpisu może być problemem dla osób, które do centrum rejestracji musiałyby dojechać kilkadziesiąt kilometrów - dodają przedsiębiorcy.
Jak mówi Mariusz Janczak z Unizeto Technologies, wyrobienie e-podpisu to kwestia maksymalnie 30 minut. - Klient otrzymuje urządzenie składające się z czytnika oraz karty kryptograficznej, na którą wgrywany jest certyfikat użytkownika. Z kolei ten certyfikat powiązany jest z danymi użytkownika. To taki dowód osobisty w internecie - wyjaśnia Janczak.
Według danych Ministerstwa Gospodarki we wrześniu 2014 roku w całym kraju aktywnych było około 300 tysięcy podpisów elektronicznych.
Właściciele firm dostrzegają jednak pewne utrudnienia. - Wyrobienie podpisu może być problemem dla osób, które do centrum rejestracji musiałyby dojechać kilkadziesiąt kilometrów - dodają przedsiębiorcy.
Jak mówi Mariusz Janczak z Unizeto Technologies, wyrobienie e-podpisu to kwestia maksymalnie 30 minut. - Klient otrzymuje urządzenie składające się z czytnika oraz karty kryptograficznej, na którą wgrywany jest certyfikat użytkownika. Z kolei ten certyfikat powiązany jest z danymi użytkownika. To taki dowód osobisty w internecie - wyjaśnia Janczak.
Według danych Ministerstwa Gospodarki we wrześniu 2014 roku w całym kraju aktywnych było około 300 tysięcy podpisów elektronicznych.


Radio Szczecin