Od 25 maja dane osobowe mają być lepiej chronione. Wymaga tego RODO, czyli unijne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych.
Jak mówi Maciej Kawecki z Ministerstwa Cyfryzacji, dzięki RODO bezpieczne będą dane osobowe dzieci, a podczas korzystania z internetu nie będą pokazywać się okienka z reklamami. Po raz pierwszy w przepisach prawnych jest uregulowane tak zwane "profilowanie".
- Jesteśmy już troszkę przyzwyczajeni, że rano szukamy czegoś w internecie, a później, na przykład na stronie społecznościowej, pojawia nam się reklama na ten temat. To jest właśnie przykład profilowania, tak zwanej reklamy behawioralnej, gdzie na podstawie naszej aktywności w sieci tworzony jest nasz profil i reklama jest dobierana do tego profilu - tłumaczy Kawecki i dodaje, że za sprawą RODO będzie nam przysługiwało prawo do sprzeciwu w tej kwestii.
25 maja, wraz z unijnymi, wchodzą w życie krajowe przepisy o ochronie danych osobowych. Ustawa z 10 maja 2018 roku została w tym tygodniu podpisana przez prezydenta.
- Jesteśmy już troszkę przyzwyczajeni, że rano szukamy czegoś w internecie, a później, na przykład na stronie społecznościowej, pojawia nam się reklama na ten temat. To jest właśnie przykład profilowania, tak zwanej reklamy behawioralnej, gdzie na podstawie naszej aktywności w sieci tworzony jest nasz profil i reklama jest dobierana do tego profilu - tłumaczy Kawecki i dodaje, że za sprawą RODO będzie nam przysługiwało prawo do sprzeciwu w tej kwestii.
25 maja, wraz z unijnymi, wchodzą w życie krajowe przepisy o ochronie danych osobowych. Ustawa z 10 maja 2018 roku została w tym tygodniu podpisana przez prezydenta.