Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Reklama
Zobacz
Reklama
Zobacz
Reklama
Zobacz

Połączenie stoczni remontowych w Świnoujściu i Szczecinie ma uzasadnienie ekonomiczne - tak apel związkowców o wstrzymanie procesu konsolidacji zakładów i przejęcie świnoujskiej firmy przez miasto skomentowała w "Kawiarence politycznej" posłanka PO, Ewa Ż
Połączenie stoczni remontowych w Świnoujściu i Szczecinie ma uzasadnienie ekonomiczne - tak apel związkowców o wstrzymanie procesu konsolidacji zakładów i przejęcie świnoujskiej firmy przez miasto skomentowała w "Kawiarence politycznej" posłanka PO, Ewa Ż
Połączenie stoczni remontowych w Świnoujściu i Szczecinie ma uzasadnienie ekonomiczne - tak apel związkowców o wstrzymanie procesu konsolidacji zakładów i przejęcie świnoujskiej firmy przez miasto skomentowała w "Kawiarence politycznej" posłanka PO, Ewa Żmuda-Trzebiatowska.
Parlamentarzystka stwierdziła, że przyłączenie MSR w Świnoujściu do szczecińskiej "Gryfii" jest opłacalne. - Chodzi np. o zobowiązania podatkowe - wyjaśniła Żmuda-Trzebiatowska. - Stocznia remontowa to nie może być "przedsięwzięcie miejskie". Stoczniowcy mówią, że chcą, żeby było jak dawniej. Nic nie będzie takie, jak kiedyś. To jest rynek dynamiczny, zmienia się.

Według radnego PiS w zachodniopomorskim sejmiku, Pawła Muchy, w sprawie planów połączenia obu zakładów jest wiele niewiadomych, dlatego m.in. świnoujscy radni domagają się szczegółowych informacji.

- To, że rada miejska w Świnoujściu jednomyślnie podejmuje uchwałę o tym, że chce dodatkowych analiz, a załoga stoczni stoi na stanowisku, że przekazane im informacje są niewystarczające, że wątek komunalizacji w ogóle nie był badany - to wszystko świadczy o tym, że kwestia dialogu społecznego nie funkcjonuje prawidłowo. Chodzi o rozmowy z partnerami i przekonanie załóg obu przedsiębiorstw - tłumaczył Mucha. - Sam proces konsolidacji budzi znaki zapytania.

Remontówki w Szczecinie i Świnoujściu mają się połączyć w jeden podmiot. Majątek MSR przejmie szczecińska Gryfia w zamian za akcje dla dotychczasowych udziałowców świnoujskiej spółki.

Proces rejestracji nowej firmy - Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia rozpoczął się w piątek.

Posłuchaj "Kawiarenki politycznej".
- Chodzi np. o zobowiązania podatkowe - wyjaśniła Żmuda-Trzebiatowska. - Stocznia remontowa to nie może być "przedsięwzięcie miejskie". Stoczniowcy mówią, że chcą, żeby było jak dawniej. Nic nie będzie takie, jak kiedyś. To jest rynek dynamiczny.
- To, że rada miejska w Świnoujściu jednomyślnie podejmuje uchwałę o tym, że chce dodatkowych analiz, a załoga stoczni stoi na stanowisku, że przekazane informacje są niewystarczające, że wątek komunalizacji w ogóle nie był badany - to wszystko świadczy o

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
12345
12345
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty