Postęp prac na budowie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju jest już widoczny. Robotnicy betonują właśnie ściany przyszłego, otwartego od góry tunelu, którym pojedzie skład.
Prace prowadzone są na ulicach Eskadrowej i Gryfińskiej w Szczecinie. Wykonuje je spółka Strabag, która realizuje kontrakt.
- Robocza nazwa tego tunelu to "wanna żelbetowa" pod przyszłe torowisko tramwajowe. Będzie ono zagłębione ok. 5 metrów poniżej istniejącego terenu - informuje zastępca szefa wydziału inwestycji miejskich szczecińskiego magistratu, Agnieszka Belina.
Za kilka dni nowe elementy pojawią się także na Eskadrowej. - Na moście i wiaduktach dojazdowych rozkładane jest specjalne kruszywo. Natomiast na początku grudnia będą zwożone podkłady pod przyszłe torowisko tramwajowe - dodaje Belina.
Szczeciński Szybki Tramwaj, który połączy Prawo- i Lewobrzeże ma ruszyć w 2015 roku. Koszt inwestycji to blisko 240 mln zł, ponad 100 mln będzie pochodzić z funduszy unijnych.
- Robocza nazwa tego tunelu to "wanna żelbetowa" pod przyszłe torowisko tramwajowe. Będzie ono zagłębione ok. 5 metrów poniżej istniejącego terenu - informuje zastępca szefa wydziału inwestycji miejskich szczecińskiego magistratu, Agnieszka Belina.
Za kilka dni nowe elementy pojawią się także na Eskadrowej. - Na moście i wiaduktach dojazdowych rozkładane jest specjalne kruszywo. Natomiast na początku grudnia będą zwożone podkłady pod przyszłe torowisko tramwajowe - dodaje Belina.
Szczeciński Szybki Tramwaj, który połączy Prawo- i Lewobrzeże ma ruszyć w 2015 roku. Koszt inwestycji to blisko 240 mln zł, ponad 100 mln będzie pochodzić z funduszy unijnych.


Radio Szczecin