Zachodniopomorskie firmy mogą brać udział w budowie promów dla polskich armatorów - takie są założenia tzw. planu Morawieckiego.
Jak poinformowało Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, promy będzie budowało konsorcjum złożone z Grupy Mars, Polskiej Żeglugi Morskiej, Polskiej Żeglugi Bałtyckiej i Agencji Rozwoju Przemysłu. O budowie promów jako przykład inwestycji w ramach planu Morawieckiego poinformowano podczas jego prezentacji.
Zamówienie powinno trafić do polskich stoczni. Polscy armatorzy promowi cały czas szukają nowych jednostek na linię ze Świnoujścia do Szwecji. Bezskutecznie. Statki zostały już zaprojektowane. Mają nosić nazwę Piast i Patria i być napędzane gazem LNG. Są to jednostki bardzo drogie. Polskich armatorów nie stać na samodzielne sfinansowanie budowy.
Nie wiadomo jeszcze kiedy miałaby ruszyć budowa. Szczegóły nie są jeszcze określone.
Zamówienie powinno trafić do polskich stoczni. Polscy armatorzy promowi cały czas szukają nowych jednostek na linię ze Świnoujścia do Szwecji. Bezskutecznie. Statki zostały już zaprojektowane. Mają nosić nazwę Piast i Patria i być napędzane gazem LNG. Są to jednostki bardzo drogie. Polskich armatorów nie stać na samodzielne sfinansowanie budowy.
Nie wiadomo jeszcze kiedy miałaby ruszyć budowa. Szczegóły nie są jeszcze określone.