Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
Reklama
Zobacz
Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz

Wizualizacje tunelu w Świnoujściu. Mat. UM Świnoujście
Wizualizacje tunelu w Świnoujściu. Mat. UM Świnoujście
Gdyby powstał, byłby to najdłuższy tunel na świecie. Nikt nie podjął dyskusji na temat jego budowy i prawdopodobnie nie podejmie, bo trudno o ekonomiczne uzasadnienie takiej inwestycji. Mowa o tunelu ze Szczecina do Świnoujścia, o którym mówiła w środę w Szczecinie posłanka .Nowoczesnej.
Katarzyna Lubnauer do Szczecina przyjechała konsultując się wcześniej w sprawach istotnych dla mieszkańców regionu z partyjnym kolegą, Piotrem Misiłą. Jak zapewniła, wie, że mieszkańcy Pomorza Zachodniego czekają na pogłębienie Odry i tunel.

- Dodatkowo Szczecin w tej chwili, wiem od niego, że będzie przeżywał taką ważną inwestycję, jaką jest pogłębienie kanału między Świnoujściem a Szczecinem. Mówił mi, że koniecznie powinnam o tym powiedzieć, ponieważ to jest rzeczywiście ważny dla was etap w rozwoju miasta, a wszyscy czekają na tunel pomiędzy Świnoujściem a Szczecinem - powiedziała Lubnauer na konferencji prasowej.

Domyślać się można, że to pomyłka pani poseł, bowiem mieszkańcy Pomorza Zachodniego od lat czekają na tunel, ale pod dnem rzeki Świny. Tunel, który połączy wyspy Uznam i Wolin. W tej sprawie dyskusja toczy się od lat i niedawno był przełomowy moment.

Wniosek o dofinansowanie inwestycji tunelu pod Świną w Świnoujściu został zatwierdzony przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Rząd, dzięki środkom unijnym, sfinansuje budowę tunelu pod Świną w 85 procentach. 15 procent musi dołożyć miasto. Teraz dokumenty czekają na zatwierdzenie w Brukseli.

Najdłuższy na świecie jest tunel kolejowy, który łączy Zurych z Mediolanem. Liczy 56 kilometrów.
Relacja Kamila Nieradki.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
12345
Autopromocja
Zobacz
Reklama
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty