Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz

Budowa pierwszego etapu SST kosztowała około 190 mln złotych. Połowa środków pochodziła z miejskiej kasy. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Budowa pierwszego etapu SST kosztowała około 190 mln złotych. Połowa środków pochodziła z miejskiej kasy. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Budowa pierwszego etapu SST kosztowała około 190 mln złotych. Połowa środków pochodziła z miejskiej kasy. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Budowa pierwszego etapu SST kosztowała około 190 mln złotych. Połowa środków pochodziła z miejskiej kasy. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Budowa pierwszego etapu SST kosztowała około 190 mln złotych. Połowa środków pochodziła z miejskiej kasy. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Budowa pierwszego etapu SST kosztowała około 190 mln złotych. Połowa środków pochodziła z miejskiej kasy. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Budowa pierwszego etapu SST kosztowała około 190 mln złotych. Połowa środków pochodziła z miejskiej kasy. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Budowa pierwszego etapu SST kosztowała około 190 mln złotych. Połowa środków pochodziła z miejskiej kasy. Fot. Łukasz Szełemej [Radio Szczecin]
Miasto zapłaci za remont oddanego do użytku w 2015 roku torowiska na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju z własnego budżetu. Chodzi o odcinek pod wiaduktem, w ciągu ulicy Hangarowej na prawobrzeżu.
Tory są tam odkształcone, a tramwaje już od roku muszą zwalniać do 30 km na godzinę, zamiast zakładanych 55.

W ekspertyzie z 2016 roku możemy przeczytać, że problemy są wynikiem m.in specyficznego klimatu panującego w wykopie czy nadmiernego nagrzewania się szyn.

Przetarg, który ogłosił magistrat obejmie m.in korektę geometrii torowiska i montaż specjalnych przyrządów wyrównawczych. Tych prac nie obejmuje - obowiązująca jeszcze przez dwa lata - rękojmia wykonawcy, firmy Strabag.

Zdaniem Piotra Zielińskiego z Urzędu Miasta, winy za całą sytuację nie ponosi też projektant - gdańskie Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego.

- W pierwotnej dokumentacji projektowej i wykonawczej montaż takich urządzeń nie był przewidziany, projektant nie był zobowiązany, by urządzenia takie przygotować, nie jest to określone przepisami prawnymi, w związku z tym nie mamy podstaw, żeby rościć sobie jakieś pretensje do projektanta, on tego nie projektował, wyszedł z założenia, że takie urządzenia nie będą potrzebne - tłumaczył Piotr Zieliński.

Firmy, zainteresowane przetargiem mogą składać oferty do 19 września. Nie wiadomo, kiedy remont miałby się rozpocząć. Wiadomo za to ile potrwa - od 7 do 9 dni. Wtedy na trasie z Basenu Górniczego do pętli Turkusowa pojawi się komunikacja zastępcza.

Miasto nie ujawnia, jaka może być koszt prac. Nieoficjalnie mówi się o kwocie kilkuset tys. złotych. Budowa pierwszego etapu SST kosztowała około 190 mln złotych. Połowa środków pochodziła z miejskiej kasy.
- W pierwotnej dokumentacji projektowej i wykonawczej montaż takich urządzeń nie był przewidziany, projektant nie był zobowiązany, by urządzenia takie przygotować, nie jest to określone przepisami prawnymi, w związku z tym nie mamy podstaw, żeby rościć so

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

12345
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty