Radio SzczecinRadio Szczecin » Region
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

Tunel pod rzeką Świną w Świnoujściu ma wybudować włoskie konsorcjum firm Astaldi i Ghella. Fot. Weronika Łyczywek [Radio Szczecin]
Tunel pod rzeką Świną w Świnoujściu ma wybudować włoskie konsorcjum firm Astaldi i Ghella. Fot. Weronika Łyczywek [Radio Szczecin]
Wizualizacje tunelu w Świnoujściu. Mat. UM Świnoujście
Wizualizacje tunelu w Świnoujściu. Mat. UM Świnoujście
Projekt budowy tunelu pod Świną został stworzony przez specjalistów, a próby jego podważenia to normalna w takich przypadkach gra interesów - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Marek Gróbarczyk.
Tak minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej odniósł się do wątpliwości Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Przemysłu Materiałów Budowlanych.

Zdaniem stowarzyszenia, budowa tunelu metodą drążenia jest obarczona wielkim ryzykiem technicznym, np. zatopieniem tunelu.

- Przetargi są realizowane w drodze przetargów publicznych, dokładnie w oparciu o ustawę o zamówieniach publicznych. Wybór jest transparentny i oczywisty, ale zawsze będzie to budziło emocje strony, która nie wygra tego przetargu - powiedział Gróbarczyk.

Tunel pod rzeką Świną w Świnoujściu ma wybudować włoskie konsorcjum firm Astaldi i Ghella. Tunel ma połączyć wyspy Wolin i Uznam - podziemne połączenie ma mieć długość około 1,5 kilometra.

Inwestycja kosztuje 760 milionów złotych, a budowa tunelu ma zakończyć się w 2021 roku.
Projekt budowy tunelu pod Świną został stworzony przez specjalistów, a próby jego podważenia to normalna w takich przypadkach gra interesów - mówił w "Rozmowach pod krawatem" Marek Gróbarczyk.

Najnowsze Szczecin Region Polska i świat Sport Kultura Biznes

  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Autopromocja  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz
  Reklama  
Zobacz

radioszczecin.tv

Najnowsze podcasty