Pogłębienie toru wodnego do 12,5 metra to będzie nowa jakość portu w Szczecinie - mówi Andrzej Montwiłł, wykładowca Akademii Morskiej w Szczecinie, były prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin Świnoujście.
- Otwieramy się na bardzo dużą flotę, jaką są statki typu handysize i handymax. Myślę, że Szczecin może się bardzo umocnić, jeśli chodzi o zboże. Dla terminalu kontenerowego to jest też element istotny - uważa Montwiłł.
Szacuje się, że dzięki pogłębieniu toru do 12,5 metra port zwiększy przeładunki o kilka milionów ton.
- I będziemy nie tylko typowym portem przeładunkowym. Mamy już terminal bloków granitowych, który dziś jest największym w Europie. Mamy całe centrum ziarna kakaowego. Na bazie 12,5 m głębokości można zacząć budować - powiedział Montwiłł.
Firmy zainteresowane pogłębieniem toru wodnego do Szczecina mogą składać oferty do 26 kwietnia. Niedawno przedstawiciele firm zainteresowanych kontraktem mogli oglądać tor wodny, czyli przyszły teren budowy z pokładu statku wycieczkowego.