Mimo panującej pandemii koronawirusa inwestycja realizowana jest zgodnie z planem.
Obecnie po stronie wyspy Uznam powstaje zakład separacji urobku oraz prefabrykacji. Będą w nim wytwarzane na bieżąco segmenty żelbetowe wykorzystywane do obudowy tunelu.
Wykonawca rozpoczął także prace przy montażu koszy zbrojeniowych oraz wykonywaniu ścian szczelinowych dla komory startowej maszyny drążącej tunel. Urządzenie składające się z kilku tysięcy części powinno przypłynąć do Polski pod koniec wakacji.
Drążenie tunelu ma rozpocząć się na początku 2021 roku. We wrześniu 2022 roku wszystkie roboty związane z budową tunelu pod rzeką Świną powinny zostać zakończone.
Koszt całej inwestycji to prawie 800 mln złotych.
Wykonawca rozpoczął także prace przy montażu koszy zbrojeniowych oraz wykonywaniu ścian szczelinowych dla komory startowej maszyny drążącej tunel. Urządzenie składające się z kilku tysięcy części powinno przypłynąć do Polski pod koniec wakacji.
Drążenie tunelu ma rozpocząć się na początku 2021 roku. We wrześniu 2022 roku wszystkie roboty związane z budową tunelu pod rzeką Świną powinny zostać zakończone.
Koszt całej inwestycji to prawie 800 mln złotych.