Obwodnica Zachodnia Szczecina znalazła się w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych - zapowiedział we wtorek Wojewoda Zachodniopomorski Zbigniew Bogucki.
Na specjalnej konferencji, która odbyła się w okolicy węzła Goleniów-Północ poinformował także, że ponad 50 kilometrów drogi ekspresowej kosztować będzie ponad 5 miliardów złotych. Obwodnica, będąca przedłużeniem S6, ma być gotowa do 2027 roku.
Wojewoda zaapelował również do lokalnych samorządowców, aby ci nie czekali na kolejne decyzje rządowe i rozpoczęli budowę dróg dojazdowych po planowanej obwodnicy.
- W sytuacji, kiedy my dzisiaj chcemy tę obwodnicę budować, kiedy te plany są już tak daleko zaawansowane, to mam tylko jedną prośbę: drodzy panowie, weźcie się do roboty i zacznijcie budować te drogi, które zależą od was. Tam, gdzie mają budować drogi samorządy, gdzie ma budować samorząd województwa, a nie zajmujcie się taką nieczystą polityką - mówił Zbigniew Bogucki.
W ramach poprawy przepustowości sieci dróg, rząd zaplanował także budowę trasy S10 ze Szczecina do Warszawy oraz trasy S11 z Koszalina do Katowic. Pierwszy odcinek S11 z Koszalin do Bobolic ma być gotowy do 2023 roku.
Łącznie na realizację inwestycji, ujętych w nowym programie, przeznaczona zostanie kwota około 292 mld zł.
Wojewoda zaapelował również do lokalnych samorządowców, aby ci nie czekali na kolejne decyzje rządowe i rozpoczęli budowę dróg dojazdowych po planowanej obwodnicy.
- W sytuacji, kiedy my dzisiaj chcemy tę obwodnicę budować, kiedy te plany są już tak daleko zaawansowane, to mam tylko jedną prośbę: drodzy panowie, weźcie się do roboty i zacznijcie budować te drogi, które zależą od was. Tam, gdzie mają budować drogi samorządy, gdzie ma budować samorząd województwa, a nie zajmujcie się taką nieczystą polityką - mówił Zbigniew Bogucki.
W ramach poprawy przepustowości sieci dróg, rząd zaplanował także budowę trasy S10 ze Szczecina do Warszawy oraz trasy S11 z Koszalina do Katowic. Pierwszy odcinek S11 z Koszalin do Bobolic ma być gotowy do 2023 roku.
Łącznie na realizację inwestycji, ujętych w nowym programie, przeznaczona zostanie kwota około 292 mld zł.
Dodaj komentarz 11 komentarzy
50 km za 5 miliardów.
1 km za 100 milionów.
Dziś koszt 1 km rok.30-35 mln
Sporo zostanie do rozkradzenia.
JEŚLI to w ogóle ruszy. Przy stępce też były plany, programy i zapowiedzi kasy. Nic nie zrobili, a 20 milionów poszło w PiS... No, wiecie
a za PO chińczycy uciekli ..!
i KASY NIMA i nie będzie ! ;)
W ramach tej trasy powstanie tunel, który stanowi niemal 10% długości całej trasy (5 km z 54 km) i będzie najdłuższym drogowym przejazdem w Polsce.
Dla porównania, jak zapewne wszyscy wiedzą, koszt budowy tunelu w Świnoujściu to ponad 900 mln zł, a ten będzie znacznie bardziej skomplikowany i większy...
taaaa... Krawcowe, malarze, leśnicy i inne misiewicze powiązane z mafią PiS, będą mogli znowu "małe conieco" milionów odłożyć
Oby te obietnice się spełniły bo jak zauważył J. Nowak ws promów też były roztaczane różne wizje. Mam nadzieję , że planowanego tunelu pod Odrą z czasem nie zamienią na promy i wtedy powiedzą , że przecież obiecaliśmy promy, to macie promy. I stępka się nie zmarnuje :-)
Teren przez, który ma przebiegać obwodnica jest terenem bardzo trudnym że względu na to że są to torfowiska i bagna .
@Brix - to doskonałe powody do wyciągnięcia jeszcze większej kasy... ;)
a tak na serio, to oni PiSzą i mówią: SĄ pieniądze. SĄĄĄ!
A pieniędzy nie ma.
Bo oni mówią o pieniądzach z Unii, a te są jeszcze nie zatwierdzone, a tym bardziej - nie uruchomione. Więc na razie typowo po PiSowsku - palcem na wodzie PiSane
Szkoda, ze pieniędzy zabrakło na most w Podjuchach, który miał łączyć Krygiera z autostradą. Powstało nieudane rondo z wąskimi gardlem zjazdu na Podjuchy, które dalej pogrąża nas w korkach
@Agnalia - ponoć w PiS kiełkują pomysły, by Szczecin oddać Niemcom w zamian za przychylność dla Polskiego Bajzlu ;)) więc granica na Regalicy nie musi mieć dużej przepustowości....
Z tym Szczecinem to oni tylko problemy mają
Pisze shizofremik że teraz szczecin chcą oddać niemcą tyle że pomylił z Tuskiem i PO które w zachodniopomorskie likwidowali ile wledzie centrale firm państwowych przenosili do poznania lub Gdańska robiąc z szczecinę wioskę z tramwajami do tego zamrożenie wszystkich inwestycji wykreślenie z planów jak s6 jedyna inwestycja to rozpoczętą za pisiorów lotnisko w goleniowie i baza paliw w Świnoujściu. Porty w Gdańsku i Gdyni nie płacą podatku jako ważna sektor gospodarki a jak myślicie było za zwierzchnika Angeli ? Port w Szczecinie opodatkowany na maksa . I kto niszczył szczecin ? Każdy mówił że namiestnik Angeli szykuje Szczecin niemcom. Wypowiedział się były stoczniowiec Stoczni Szczecińskiej .
Jan Nowak jesteś z PO ? ci ludzi zachorowali na zhizofremie. Za PO PSL zero inwestycji i likwidacja .