Wielkie pole refulacyjne powstaje na wyspie Ostrów Mieleński w Szczecinie. To tam trafia urobek z pogłębienia kanału Dębickiego do 12.5 metra. Prace pogłębiarskie już się rozpoczęły.
Nabrzeża w kanale Dębickim mają być gotowe jeszcze w tym roku.
- Jak widzimy, przed Nabrzeżem Norweskim i Nabrzeżem Duńskim mamy dość dużo gruntu do czerpania. Rozpoczęliśmy odhumusowanie całego terenu. Jest ok. 50 tysięcy metrów sześciennych urobku. Pod nim mamy piasek i ten piasek również pobieramy i przewozimy na wyspę Ostrów Mieleński - mówi Piotr Arabczyk, dyrektor projektu.
Aby transportować urobek na Ostrów Mieleński wybudowano most pontonowy.
- W tej chwili takie wozidło to jest ok. 60 ton, czyli widać jak most się ugina pod jego ciężarem. Jest specjalna procedura, że w danej chwili na moście może się znajdować tylko jeden pojazd, nie może na moście być dwóch pojazdów - dodaje Jarosław Mostek, kierownik robót hydrotechnicznych.
Urobek na wyspę będzie transportowany przez rok. W Kanale Dębickim powstaną dwa nowe Nabrzeża: Norweskie i Duńskie o łącznej długości 1000 metrów.
- Jak widzimy, przed Nabrzeżem Norweskim i Nabrzeżem Duńskim mamy dość dużo gruntu do czerpania. Rozpoczęliśmy odhumusowanie całego terenu. Jest ok. 50 tysięcy metrów sześciennych urobku. Pod nim mamy piasek i ten piasek również pobieramy i przewozimy na wyspę Ostrów Mieleński - mówi Piotr Arabczyk, dyrektor projektu.
Aby transportować urobek na Ostrów Mieleński wybudowano most pontonowy.
- W tej chwili takie wozidło to jest ok. 60 ton, czyli widać jak most się ugina pod jego ciężarem. Jest specjalna procedura, że w danej chwili na moście może się znajdować tylko jeden pojazd, nie może na moście być dwóch pojazdów - dodaje Jarosław Mostek, kierownik robót hydrotechnicznych.
Urobek na wyspę będzie transportowany przez rok. W Kanale Dębickim powstaną dwa nowe Nabrzeża: Norweskie i Duńskie o łącznej długości 1000 metrów.
- Jak widzimy, przed Nabrzeżem Norweskim i Nabrzeżem Duńskim mamy dość dużo gruntu do czerpania. Rozpoczęliśmy odhumusowanie całego terenu. Jest ok. 50 tysięcy metrów sześciennych urobku. Pod nim mamy piasek i ten piasek również pobieramy i przewozimy na wyspę Ostrów Mieleński - mówi Piotr Arabczyk, dyrektor projektu.