"Wszystkie działania idą zgodnie z planem" - wiceminister infrastuktury Arkadiusz Marchewka komentuje postępy związane z realizacją terminala kontenerowego w Świnoujściu.
Inwestycja obejmuje m.in. budowę toru podejściowego i ma kosztować kilkanaście miliardów złotych. Mamy decyzja lokalizacyjną, ogłoszone niezbędne przetargi i podpisane umowy na sprawdzenie dna morskiego w miejscach, w których będzie realizowana ta inwestycja - podkreśla Marchewka.
- Wkrótce odbierzemy decyzję środowiskową, której spodziewamy się w najbliższych tygodniach, więc robimy swoje, tak, aby na przełomie 2028 i 2029 roku terminal przyjmował największe na świecie statki właśnie w Świnoujściu - mówi Marchewka.
Poprawiamy też komunikacje na lądzie - dodaje Marchewka.
-Modernizujemy linię kolejową C-E 59, czyli tzw. Nadorzankę. W ciągu najbliższych dwóch lat wydamy ponad 200 milionów złotych na tak zwane wąskie gardła na całym przebiegu tej drogi. Więc to są działania, które będą również usprawniały możliwości wywozu kontenerów ze Świnoujścia - dodaje Marchewka.
- Wkrótce odbierzemy decyzję środowiskową, której spodziewamy się w najbliższych tygodniach, więc robimy swoje, tak, aby na przełomie 2028 i 2029 roku terminal przyjmował największe na świecie statki właśnie w Świnoujściu - mówi Marchewka.
Poprawiamy też komunikacje na lądzie - dodaje Marchewka.
-Modernizujemy linię kolejową C-E 59, czyli tzw. Nadorzankę. W ciągu najbliższych dwóch lat wydamy ponad 200 milionów złotych na tak zwane wąskie gardła na całym przebiegu tej drogi. Więc to są działania, które będą również usprawniały możliwości wywozu kontenerów ze Świnoujścia - dodaje Marchewka.
Terminal ma powstać na wschód od falochronu terminala LNG. Ma mieć ok 70ha powierzchni.
Edycja tekstu: Kacper Narodzonek
Mamy decyzja lokalizacyjną, ogłoszone niezbędne przetargi i podpisane umowy na sprawdzenie dna morskiego w miejscach, w których będzie realizowana ta inwestycja - podkreśla Marchewka.
Dodaj komentarz 3 komentarze
Społeczeństwo wyda miliardy złotych na infrastrukturę i na gotowe wejdzie zagraniczny podmiot? Takie rzeczy tylko za tuska... co za warzywa ....na kogo Wy ludzie głosujecie
Ja bym wolał, żeby po wybudowaniu infrastruktury zamiast zagranicznego podmiotu to Pan AntyZielony wszedł zainwestował swoje pieniądze i dał ludziom pracę na przygotowanym terenie.
@gregorjus: skoro My jako społeczeństwo poprzez skarb państwa wydajemy miliardy na przygotowanie infrastruktury to pociągnijmy temat dalej i sami zbudujmy Państwowy Port Kontenerowy. Po co nam obcy kapitał .. Mamy Zarząd Portu Szczecin Świnoujście.. dlaczego ta inwestycja nie podlega pod nich? Dlaczego nie jesteśmy gospodarzami w swoim kraju?