Jest szansa, że Szczecin nie straci dofinansowania na zakup nowych tramwajów. W ubiegłym miesiącu Centrum Unijnych Projektów Transportowych ogłosiło wyniki konkursu - dofinansowanie na zakup taboru otrzymały m.in. Kraków, Poznań, Bydgoszcz i Wrocław.
Szczecin był piąty - zabrakło punktów, choćby za brak podpisanej umowy z producentem pojazdów.
Miasto odwołało się od tej decyzji, jednocześnie Centrum wystąpiło do Ministerstwa Infrastruktury o zwiększenie limitu tramwajów dostępnych w konkursie, a z nadwyżki mógłby skorzystać Szczecin.
- Czekamy - mówił w audycji interwencyjnej "Czas Reakcji" radny klubu OK Polska Piotr Kęsik.
- Zobaczymy, co się wydarzy, bo pamiętajmy, że perspektywa kończy nam się za rok. Ja jestem dobrej myśli - przyznał.
By mieć dodatkowe punkty Szczecin przyjął w ubiegłym roku uchwałę dotyczącą utworzenia Strefy Czystego Transportu. Radny PiS Marek Duklanowski uważa, że jest ona niepotrzebna.
- Ta uchwała była czysto pozorna, bo ona nie wprowadza wcale strefy, że to nie o taką uchwałę chodziło - powiedział.
Szczecin zabiegał o 81 mln zł dofinansowania na zakup ośmiu tramwajów, wartość kontraktu to 118 mln zł.
Miasto odwołało się od tej decyzji, jednocześnie Centrum wystąpiło do Ministerstwa Infrastruktury o zwiększenie limitu tramwajów dostępnych w konkursie, a z nadwyżki mógłby skorzystać Szczecin.
- Czekamy - mówił w audycji interwencyjnej "Czas Reakcji" radny klubu OK Polska Piotr Kęsik.
- Zobaczymy, co się wydarzy, bo pamiętajmy, że perspektywa kończy nam się za rok. Ja jestem dobrej myśli - przyznał.
By mieć dodatkowe punkty Szczecin przyjął w ubiegłym roku uchwałę dotyczącą utworzenia Strefy Czystego Transportu. Radny PiS Marek Duklanowski uważa, że jest ona niepotrzebna.
- Ta uchwała była czysto pozorna, bo ona nie wprowadza wcale strefy, że to nie o taką uchwałę chodziło - powiedział.
Szczecin zabiegał o 81 mln zł dofinansowania na zakup ośmiu tramwajów, wartość kontraktu to 118 mln zł.